آریا بانو
اشتباهات تاکتیکی پپ، مقصر اصلی شکست سیتی
يکشنبه 26 مرداد 1399 - 11:49:35
آریا بانو - ورزش 3 / ریو فردیناند از پپ گواردیولا به خاطر تغییر آرایش تیمش و نیمکت کردن بهترین بازیکنان خلاق سیتی انتقاد کرد و این تصمیمات او را عامل شکست سیتی مقابل لیون دانست.
منچسترسیتی دیشب در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف لیون رفت و با اینکه کمتر کسی فکرش را می‌کرد با نتیجه 3-1 شکست خورد و از دور رقابتها حذف شد. ریو فردیناند در پایان بازی تصمیمات اشتباه پپ گواردیولا را عامل اصلی شکست سیتی دانست و با اینکه قبول کرد او در این بازی بدشانس هم بوده ولی مقصر اصلی را پپ دانست. فردیناند تغییر آرایش سیتی از 4-3-3 به 3-5-2 و نیمکت نشین کردن بازیکنان خلاق سیتی را عامل اصلی این شکست دانست.
از همان زمان شروع بازی دیشب بسیاری از کارشناسان مثل ریو فردیناند از استفاده پپ از سیستم 3-5-2 انتقاد کردند. پپ در این بازی از فرناندینیو، اریک گارسیا و آیمریک لاپورت در خط دفاعی استفاده می‌کرد که نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. به خاطر همین تاکتیک و کنار گذاشتن سیستم معمول سیتی یعنی 4-3-3 بازیکنان خلاقی مثل ریاض محرز و داوید سیلوا در نیمه اول نیمکت نشین بودند و برناردو سیلوا و فیل فادن در طول بازی اصلاً استفاده نشدند.
ریو فردیناند در پایان بازی به شبکه بی تی اسپورت گفت: " از شروع دوباره چمپیونزلیگ در تک تک بازی ها شاهد نقش آفرینی مهم ذخیره ها بودیم. این خیلی مهم است که سرمربی به تیمش عمق بدهد و از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کند. گواردیولا باید به خاطر این ارنج خودش را مقصر بداند. همینطور به خاطر تصمیمش برای تغییر سیستم بازی سیتی".
فردیناند در ادامه اضافه کرد: " خلاق ترین بازیکنان سیتی در میدان نبودند. از وقتی که محرز وارد میدان شد سیتی شرایط به مراتب بهتری پیدا کرد".

http://www.banounews.ir/fa/News/380215/اشتباهات-تاکتیکی-پپ،-مقصر-اصلی-شکست-سیتی
بستن   چاپ