آریا بانو
شیرینی ها/ کیک ادویه ای جدید و خوشمزه جامائیکایی
شنبه 25 مرداد 1399 - 3:27:36 PM
آریا بانو - برترین ها / کیک ادویه‌ای معطر یکی از انواع کیک‌های قدیمی و دوست داشتنی است. این کیک حاوی چند نوع ادویه مخصوص کیک است. معمولا برای کیک‌ها از دارچین، جوز، میخک، زنجبیل و فلفل بهار استفاده می‌شود که این آخری در کشور ما موجود نیست. بعضی هم هل به آن اضافه می‌کنند. این ادویه‌ها را معمولا برای کیک‌های صبحانه و عصرانه و بخصوص برای وقت‌هایی که نیاز به یک خوراکی انگیزشی داریم، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این کیک از میخک، جوز و دارچین استفاده شده و زنجبیل به دلیل گرمی زیاد حذف شده است. شما می‌توانید در فصل پاییز و زمستان به آن زنجبیل هم اضافه کنید. من فلفل بهار را هم به دلیل آنکه در کشور ما موجود نیست حذف کردم. فلفل بهار یک نوع فلفل بسیار شیرین و معطر است که در انواع شیرینی‌ها و ادویه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بومی کشور جامائیکاست.
چی لازم دارم:
شکر: 1 و 1/2 پیمانه
کشمش: 1 پیمانه، خرد شده
آب: 1 پیمانه
کره: 3/4 پیمانه، مکعبی شده
پودر دارچین: 1 قاشق چای‌خوری
میخک: 1/4 قاشق چای‌خوری
پودر جوز: 1/4 قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ: 4 عدد
آرد: 2 پیمانه
بیکینگ‌پودر: 3 قاشق چای‌خوری
نمک: 1/2 قاشق چای‌خوری
جوش‌شیرین: 1/4 قاشق چای‌خوری
گردوی خرد شده: 3/4 پیمانه خرد شده
مواد لازم برای تزئین خامه‌ای:
خامه: 1 بسته (225 گرم)
کره: 1/4 پیمانه، نرم شده
اسانس وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
پودر شکر: 4 پیمانه
نمک: کمی
چطور بپزم:
1. داخل قابلمه‌ای بزرگ، هشت ماده اولیه را با هم ترکیب کنید، با هم بپزید و روی حرارت متوسط گاز بهم بزنید تا زمانی که شکر حل شود.
2. داخل یک کاسه بزرگ، زرده‌های تخم‌مرغ را بهم بزنید. به آرامی مخلوط ادویه‌ای را داخل آن بریزید و بهم بزنید. آرد، بیکینگ‌پودر، نمک و جوش‌شیرین را در کاسه‌ای دیگر بهم بزنید و به تدریج به مخلوط ادویه اضافه کنید تا با هم مخلوط شوند. گردو را هم داخل این مخلوط بریزید. در کاسه‌ای کوچک سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن آنقدر بزنید تا حسابی پف کند و بالا بیاید سپس سفیده‌ها را داخل خمیر بریزید و به آرامی و فقط در حدی که با مخلوط در هم آمیخته شود، بهم بزنید.
3. مخلوط را داخل دو ظرف گرد چرب و آرد پاشی شده با قطر 22 سانت بریزید. قالب‌ها را داخل فر با حرارت 325 درجه فارنهایت یا 160 درجه سلسیوس بگذارید تا زمانی که کاملا پخته شود و با فرو کردن خلال دندان در مرکز کیک، تمیز بیرون بیاید یعنی حدود 35 تا 40 دقیقه. قبل از برداشتن از قالب بگذارید حدود 10 دقیقه بماند تا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کرده و روی توری شیرینی‌پزی بگذارید تا بطور کامل خنک شود.
طرز تهیه خامه روی کیک
1. داخل کاسه‌ای بزرگ پنیر خامه‌ای و کره با هم بزنید تا زمانی که نرم و لطیف شود. وانیل و نمک را اضافه کنید. به تدریج شکر پودر شده را اضافه کنید و بهم بزنید تا زمانی که لطیف شود. برای تزئین کیک، خامه را بین لایه‌های کیک، روی آن و لبه‌های بیرونی کیک بگذارید و صاف کنید.
2. می‌توانید روی کیک را با چوب دارچین، گردو، برگ بو، رزماری تازه و پودر شکر تزئین کنید.
3. برای نگهداری این کیک باید آن را در یخچال بگذارید. یک تکه از این کیک 482 کالری و 22 گرم چربی دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/379302/شیرینی-ها--کیک-ادویه-ای-جدید-و-خوشمزه-جامائیکایی
بستن   چاپ