آریا بانو
عالمیان: بی‌خیال استخدام شدم
جمعه 24 مرداد 1399 - 11:27:16
آریا بانو - خبر ورزشی / پینگ‌پنگ‌باز ملی‌پوش کشورمان گفت: درست است که باید من استخدام شوم، اما وقتی پیگیری‌ها نتیجه نداده، فکر می‌کنم شاید ارزش نداشته باشد.
خیلی‌ها فکر می‌کردند با مثبت شدن تست نیما احتمالاً شرایط تمرینی برداران عالمیان به هم بریزد. دو پینگ‌پنگ‌باز ملی‌پوش که با برگشت از فرانسه دوباره در پارکینگ خانه پدری‌شان تمرین می‌کنند. با این حال همین چند روز پیش بود که خبر رسید که با مثبت شدن تست نیما باید تحت نظر باشد. اتفاقی که برادرش نوشاد نمی‌خواهد آن را قبول کند. «به نظر من که این تست‌ها خطا دارند و نیما کرونا نگرفته است، او نه علائمی دارد و نه چیز دیگری. فقط تستش مثبت شده که به نظر من خطا دارد.» دو برادر در روز‌های سخت کرونایی مثل قدیم در پارکینگ خانه پدری تمرین می‌کنند. به همین دلیل هم هست که نوشاد اطمینان دارد تست برادرش منفی است چراکه؛ «اصلاً جایی نرفتیم که نیما بخواهد کرونا بگیرد.»
از اینکه تست نیما مثبت شده، نگران نیستی؟
نه، با اینکه با هم تمرین می‌کردیم، اما نگرانی خاصی ندارم. بابت اینکه تست من منفی شده و از طرفی نیما هم علائمی از بابت کرونا ندارد و تنها تستش مثبت شده است. البته شاید هم جواب تست ایراد دارد، چراکه تست‌ها خطا دارند. به هر حال من هم هر وقت باشگاه فرانسوی‌ام بخواهد دوباره تست می‌دهم.
شما چه روزی قرار است به فرانسه برگردید؟
29 مهرماه مسابقات لیگ فرانسه شروع می‌شود و من منتظر دعوتنامه باشگاه هستم و پیگیر ویزا تا بتوانم برای تمرین با تیمم تور گینه به فرانسه بروم.
پس با این حساب هنوز در پارکینگ خانه پدری تمرین می‌کنید؟
با اینکه سخت است، اما فعلاً تمریناتمان را در پارکینگ خانه پدری مثل قبل انجام می‌دهیم. این روز‌ها بدون مسابقه سخت می‌گذرد، اما مجبوریم بسازیم.
کرونا پلی آف و فینال لیگ را هم تعطیل کرد.
خیلی بد بود، فدراسیون تاریخ داد و می‌شد تا پلی آف و فینال برگزار شود، اما کرونا همه چیز را به هم ریخت. هر چند بعضی رشته‌ها هم مسابقاتشان را برگزار کردند. حیف شد. البته اگر برگزار هم می‌شد احتمال خطر هم بود. کاش فدراسیون حداقل مراسم اختتامیه لیگ را می‌گرفت و به تیم‌ها کاپ و مدال می‌داد تا یادگاری می‌ماند و باشگاه‌ها هم انگیزه بیشتری پیدا می‌کردند. مثل اختتامیه‌ای که برای لیگ بانوان در کرمان گرفتند. واقعاً این رفتار عجیب بود چراکه لیگ مردان مهم است و توقع داریم سال به سال وضعیتش بهتر شود. چراکه با لیگ پویاتر تیم‌های بهتر می‌آیند و از طرفی لیگ منبع درآمد بازیکنان است، اگر شرایطش بهتر باشد به طور حتم با حضور تیم‌های بهتر درآمد بچه‌ها هم بهتر می‌شود.
مگر برای بانوان اختتامیه گرفتند؟‌
نمی‌دانم چرا برای بانوان در کرمان اختتامیه گرفتند، اما برای مردان نه و کاپ و مدال قهرمانی را برای پتروشیمی فرستادند و برای تیم‌های دوم و سوم هم همین طور.
تیم‌های والیبال لیگ‌های اروپایی بابت کرونا، از قرارداد بازیکنان کسر کردند، در لیگ پینگ‌پنگ فرانسه هم این اتفاق افتاد؟
بله، تیم فرانسوی ما حدود 20 درصد از قرارداد ما کم کرد. حالا باید ببینیم برای فصل جدید چه تصمیمی می‌گیرند. فعلاً که تمرین تیم ما شروع نشده. تیم‌های آلمانی‌ها کم‌کم تمرین را شروع کرده‌اند، اما در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا فعلاً خیلی جدی نیست.
حالا که مسابقات تا سال 2021 لغو شده، شما هم سهمیه نگرفته‌ای و 11 ما مانده به المپیک نگرانی از این بابت نداری؟
با این شرایط معلوم نیست وضعیت المپیک چه می‌شود. با این حال من نگران نیستم و صبر می‌کنم ببینم تا زمان مسابقات انتخابی چه می‌شود.
این روز‌ها یکسری از ورزشکاران المپیکی بابت عدم استخدام و نداشتن حقوق شاکی هستند. تو وعده استخدام نداشتی؟
من بعد از 52 سال مدال برنز بازی‌های آسیایی را برای پینگ‌پنگ ایران گرفتم، طبق مصوبه هیئت دولت باید در اداره کل تربیت‌بدنی مازندران استخدام شوم، اما نشد. پیگیری‌هایم هم نتیجه نداد که هیچ، خودم هم خسته شدم و بی‌خیال استخدام. درست است که باید من استخدام شوم، اما وقتی پیگیری‌ها نتیجه نداده، فکر می‌کنم شاید ارزش نداشته باشد.
بیمه هم برای تو مثل بقیه ورزشکاران دغدغه است؟
دقیقاً. ما حالا هیچ حقوقی نداریم و بیمه هم دغدغه بزرگتر ماست. کسی هم به فکر ما نیست. مسئولان باید به فکر ورزشکاران باشند که نیستند، من حتی با فدراسیون هم صحبت کرده‌ام، وزارت ورزش باید کاری کند، اما هیچ‌کس به فکر ورزشکاران نیست.

http://www.banounews.ir/fa/News/378495/عالمیان--بی‌خیال-استخدام-شدم
بستن   چاپ