آریا بانو
نوبت‌گیری اینترنتی برای اهدای خون و پلاسما در ایام محرم
جمعه 24 مرداد 1399 - 10:33:42
آریا بانو - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و حفظ اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت:باتوجه به افزایش میزان شیوع کرونا، هموطنانی که درایام محرم وصفرنذر خون دارند وهمچنین بهبود یافتگان کرونا باگرفتن نوبت اینترنتی، خون وپلاسما اهدا کنند.

سید مرتضی طباطبایی افزود: در سال های گذشته هم بحث نذر خون و نوبت دهی اینترنتی را داشتیم، اما امسال با شیوع کرونا این بحث اهمیت بیشتری یافته زیرا با نوبت دهی اینترنتی اهدا کنندگان خون کمتر معطل می مانند و هم با این روش پروتکل های بهداشتی نیز بهتر رعایت می شود.
وی با بیان اینکه در نوبت دهی اینترنتی هر اهداکننده ای سر زمان خود برای اهدای خون مراجعه می کند، ادامه داد: امسال در بحث رعایت مقررات اهدای خون سختگیرانه تر شده و اهدا کنندگان خون و پلاسما برای نوبت دهی به نشانی اینترنتی https://www.ibto.ir سایت سازمان انتقال مراجعه و بر روی قسمت نوبت دهی اینترنتی کلیک کنند و بر اساس استانی که در آن هستند، مراکز برای آنها مشخص می شود. با این اقدام مراکزی که آمادگی و زمان خالی دارند تا اهداکنندگان بتوانند نوبت مراجعه دریافت کنند، مشخص می شود و حتی یک کار جدیدی داریم انجام می دهیم تا آدرس مرکز مورد نظر اهداکننده بر روی سیستم یا گوشی ارسال و نقشه آن مشخص شود.
طباطبایی افزود: اگر چنانچه اهداکنندگانی حضوری به مراکز انتقال خون مراجعه کردند و ازدحام جمعیت بود، می توانند در همان مکان با استفاده از سیستم های موجود مراکز، نوبت اینترنتی برای اهدای خون و پلاسما دریافت کنند.
وی گفت: از طرفی با توجه به اینکه در ایام‌ محرم و صفر ممکن است، عده زیادی نذر داشته باشند، بحث نوبت دهی اینترنتی با نذر خون و پلاسما قرین می شود. امیدواریم در این ایام مردم بتوانند با نذرشان قدمی برای نجان جان بیماران نیازمند بردارند.
مدیرکل دفتربرنامه ریزی، جذب و حفظ اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و کمتر خارج شدن مردم از خانه هایشان و کاهش تردد ها شاهد کاهش اهدای خون تا سطح 13 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم، اما هموطنان توجه داشته باشند، اهدای خون یک اقدام انسان دوستانه و به منظور نجات جان بیماران یک عمل ضروری است و بنابراین مردم اهدای خون و بخصوص بهبود یافتگان کرونا اهدای پلاسما را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: با کاهش اهدای خون، سطح ذخیره خون در کشور در حال حاضر پنج روز است، اگر چه این حالت متمایل به کمبود ذخایر است، اما با توجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا قابل قبول است.
طباطبایی تاکید کرد: طرح نذر خون از اول محرم تا اربعین ادامه دارد و اهدا کنندگان در این فاصله زمانی برای اهدای خون به مرور مراجعه کنند و فقط اهدای خون را به عاشورا و تاسوعا موکل نکنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/378452/نوبت‌گیری-اینترنتی-برای-اهدای-خون-و-پلاسما-در-ایام-محرم
بستن   چاپ