آریا بانو
درخواست یک حقوقدان استان فارس برای شکل‌گیری وکیل خانواده
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 14:52:21
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - شیراز- یک حقوقدان استان فارس، پیشنهاد داد که همچون طرح پزشک خانواده، مردم از مزایای مشاوره حقوقی در قالبی همچون وکیل خانواده بهره‌مند شوند تا از این طریق، حجم پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی نیز کاهش یابد.

حسن عبدلیان‌پور در گفت و گو با ایرنا سرانه وکیل در کشورمان را در مقایسه با استاندارد جهانی بسیار پایین دانست و گفت: در جهان به طور متوسط به ازای هر 100 هزار نفر حدود 200 وکیل وجود دارد که تعداد وکلا در ایران حدود یک سوم میانگین جهانی است.
رییس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس اظهار داشت: همانگونه که شهروندان و جامعه نیازمند پزشک خانواده هستند باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنیم و شرایط فراهم شود که وکیل خانواده نیز داشته باشیم.
وی، تعداد وکلای فعال استان فارس را یک هزار و 700 نفر برشمرد و گفت: سال گذشته آزمون جذب وکیل در سطح کشور برگزار شد که سهم فارس 300 نفر بود پذیرفته شدگان هم‌اینک مراحل شروع فعالیت را طی می‌کنند.
این حقوقدان تصریح کرد: یکی از دلایل بالا بودن تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها عدم استفاده از وکیل است و اگر عموم مردم و صنوف مختلف بتوانند از وکیل استفاده کنند و از وکلا مشاوره حقوقی دریافت کنند از ورودی پرونده‌ها کاسته خواهد شد.
عبدلیان‌پور، ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: ما در کمیسیون فرهنگی و رفاهی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی این مهم انجام داده‌ایم و با استفاده از فضای رسانه‌ای و فضای مجازی می‌کوشیم که بحث استفاده از وکیل در جامعه نهادینه شود.
برچسب‌ها
دادگستری شیراز قوه قضاییه فارس

http://www.banounews.ir/fa/News/377486/درخواست-یک-حقوقدان-استان-فارس-برای-شکل‌گیری-وکیل-خانواده
بستن   چاپ