آریا بانو
دلیل «بشار» برای ازدواج منطقی است؟!
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 10:38:55 AM
آریا بانو - خراسان / بازیکن محبوب پرسپولیس در یک ویدئوی پربازدید می گوید چند بچه دوست دارد و می خواهد ازدواج کند
شاید شما هم ویدئوی کوتاه صحبت‌های بشار رسن را دیده باشید؛ جایی که صحبت از شیرینی بچه‌های دیگر بازیکنان می‌شود و بشار می‌گوید که دوست دارد ازدواج کند تا او هم بچه‌دار شود. در حاشیه مراسم عکس گرفتن بازیکنان پرسپولیس و خانواده‌هایشان با 4 جام قهرمانی این تیم، بشار رسن گفته: «وقتی من دیدم بازیکن‌ها دارن با بچه‌هاشون و کاپ‌های قهرمانی پرسپولیس عکس می‌گیرن، خیلی خوشحال شدم و دلم می‌خواست ازدواج کنم تا زودتر بچه‌دار بشم». البته که به نظر نمی‌رسد بشار رسن در فکر ازدواج، فقط به نیت بچه‌دار شدن باشد و این بازیکن محبوب و دوست داشتنی، در لحظه و در واکنش به حضور بچه های دوستانش برای این که علاقه اش را به بچه ها نشان دهد این حرف را زده است، اما واقعیت این است که برای برخی موضوع بچه‌دار شدن آن چنان جدی است که ممکن است تصور کنند ازدواج تنها به هدف بچه‌دار شدن ایرادی ندارد. غافل از دردسرهایی که در پس چنین ازدواج‌هایی می‌تواند وجود داشته باشد.
ازدواج کارکردهای متعددی دارد
این ‌که بچه‌دار شدن یکی از اهداف ازدواج باشد نه تنها ایرادی ندارد که مطلوب هم هست. مشکل اما آن جایی است که فردی تنها به دلیل بچه‌دار شدن تصمیم به ازدواج می گیرد و در این بین توجهی به کارکردهای دیگر ازدواج ندارد. ازدواج کارکردهای مختلفی در زندگی افراد دارد. یکی از مهم‌ترین کارکردهای ازدواج در این روزگار آغاز زندگی مشترک با فردی همراه و پشتیبان است. همسری که در کنار او بتوان آرامش را تجربه کرد. برطرف کردن نیازهای زناشویی را هم می‌توان در همین بخش کسب آرامش در نظر گرفت.
نشانه‌هایی که می‌گوید ازدواج معنای دیگری هم دارد
با توجه به جنس شکایت همسران جوان از همدیگر در این روزها به نظر می‌رسد کارکرد حمایتی و آرامش‌بخشی ازدواج در ذهن افراد بیش از پیش اهمیت یافته است. به همین دلیل هم می‌بینیم که روی بحث مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های زناشویی تاکید بیشتری از قبل وجود دارد چرا که بی‌توجهی به این ابعاد و این کارکرد، خیلی زود می‌تواند زندگی مشترک را به بن‌بست بکشاند. مسئله دیگری که نشان می‌دهد خود رابطه دو نفره همسران برای نسل جوان اهمیت زیادی دارد، به تاخیر انداختن آگاهانه زمان بچه‌دار شدن توسط نسل جوان است. بر همین اساس هم حالا جوانان زیادی را می‌بینیم که ترجیح می‌دهند برخلاف نسل قبل، بلافاصله بعد از ازدواج بچه‌دار نشوند و چند سالی را صرف سرمایه‌گذاری روی رابطه دو نفره‌شان می‌کنند. چنین تغییراتی را نمی‌توان به خودی خود منفی یا مثبت در نظر گرفت. چرا که این اتفاق از بعدی مثبت است در عین حال که همزمان و از بعدی دیگر می‌تواند تبعاتی منفی به دنبال داشته باشد،اما نکته مهمی که قطعا منفی است، بی‌توجهی افراد در آستانه ازدواج و خانواده‌های آن‌ها نسبت به این تغییرات رخ‌داده در تعریف کارکرد ازدواج است.
انتظارات روانی از ازدواج را جدی بگیرید
اگر قرار باشد فردی بدون توجه به جایگاهی که ازدواج در زندگی نسل جوان این روزها دارد، تصمیم به ازدواج بگیرد و به عنوان مثال تنها به دلیل بچه‌دار شدن ازدواج کند، احتمال این‌که خیلی زود در ازدواجش به مشکل بر بخورد، بالاست. چرا که احتمال این که چنین فردی بتواند انتظارات روانی همسر خود را در زمینه همراهی و پشتیبانی برآورده سازد، بسیار ضعیف است. البته همان‌طور که در ابتدا هم اشاره شد به نظر نمی‌رسد بشار رسن در فکر ازدواج برای بچه‌دار شدن باشد اما اگر کسی در اطرافیان شما تمایل به ازدواج با چنین نیتی دارد، او را تشویق کنید تا روی انگیزه‌ خود برای ازدواج بیشتر تامل کند.
نویسنده : نرگس عزیزی | کارشناس ارشد مشاوره

http://www.banounews.ir/fa/News/377126/دلیل-«بشار»-برای-ازدواج-منطقی-است؟!
بستن   چاپ