آریا بانو
استقلال - سپاهان؛ بازی مرگ و زندگی برای جاماندگان جام
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 01:11:31
آریا بانو - تسنیم / تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان در دیداری معوقه از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز به مصاف هم می‌روند.
در کمتر از 10 روز تیم‌های استقلال و سپاهان یک بار دیگر باید مهمترین بازی هفته را برگزار کنند. بازی قبلی در لیگ برتر 6 امتیازی بود که استقلال برنده شد اما بازی امروز با امتیاز بیگانه‌ است, بحث فقط به دو واژه ختم می‌شود؛ حذف یا صعود.
11 مرداد این بازی حساس در قالب هفته بیست و هفتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و استقلال در یک دیدار جنجالی و پرحاشیه با نتیجه 2 بر یک از سد حریف سنتی‌اش گذشت. گل‌های استقلال را در آن بازی شیخ دیاباته (از روی نقطه پنالتی) و شایان مصلح (گل به خودی) به ثمر رساندند و تک گل سپاهانی‌ها نیز با شوت محمد محبی به ثمر رسید. استقلال بعد از این برد شیرین در جدول سر و سامان گرفت تا الان با 49 امتیاز در رده دوم لیگ قرار بگیرد اما سپاهان بعد از بازی با استقلال, مقابل نساجی هم در لیگ شکست خورده است تا حالا با 45 امتیاز و قرار گرفتن در رده پنجم لیگ برتر, برای کسب سهمیه آسیایی حساب زیادی روی قهرمانی جام حذفی باز کند. این شرح حال مختصری از آنچه در قسمت قبلی دیدار دو تیم گذشت بود و حالا باید منتظر قسمت جدید این جدال دیدنی بود.
دو تیم با قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در لیگ برتر, دست‌شان از کسب جام کوتاه مانده است, بنابراین حساب ویژ‌ه‌ای روی جام حذفی باز کرده‌اند. فرهاد مجیدی با استقلال روز‌های پرتلاطمی را سپری کرده است. او اخیراً در مصاحبه‌ای برای خارج کردن تیمش از فشار انتقادات, وعده قهرمانی در جام حذفی را داده و حالا برای حفط اعتبار خود بین هواداران و البته مدیران باشگاه باید دوباره از سد سپاهان عبور کند. این شرایط برای امیر قلعه‌نویی هم در سپاهان به نوعی صدق می‌کند, هواداران و مدیران باشگاه از نتایج اخیر ناراضی هستند. این فضا شرایطی را به وجود آورده تا این بازی برای سرمربیان دو تیم حکم مرگ و زندگی را داشته باشد.
سپاهانی‌ها این‌روز‌ها با انواع و اقسام حاشیه و مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. بزرگترین مشکل آنها که در بازی با استقلال هم گریبان‌شان را گرفته بود, بیماری امیر قلعه‌نویی است. پزشکان به او توصیه جدی کرده‌اند که از استرس دور باشد. سرمربی سپاهان در بازی 9 روز پیش مقابل استقلال روی نیمکت ننشست و حالا با وجود حضور در بازی با نساجی, هیچ قطعیتی برای حضورش در بازی امروز وجود ندارد. سپاهان در این مسابقات ابتدا خیبر خرم‌آباد را با 3 گل و در ادامه با نتیجه 2 بر یک از سد پیکان گذشته است و استقلال برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی, گل‌ریحان البرز را با نتیجه 3 بر یک و فجر شهید سپاسی را با 3 گل شکست داده است. آبی‌ها هنوز در جام حذفی رو‌ در روی یک تیم لیگ برتری قرار نگرفته‌اند اما اولین آزمون‌شان, سخت‌ترین‌ آزمون برای آنها خواهد بود.
تیم‌های تراکتور, پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان پیش از این به نیمه‌نهایی صعود کرده‌اند و با دیدار استقلال و سپاهان 4 تیم برتر این جام تکمیل خواهد شد.
این دیدار ساعت 20:30 امروز (دوشنبه) با قضاوت موعود بنیادی‌‌فر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/375235/استقلال---سپاهان؛-بازی-مرگ-و-زندگی-برای-جاماندگان-جام
بستن   چاپ