آریا بانو
سپاهان، متخصص حذف کردن استقلال
يکشنبه 19 مرداد 1399 - 23:25:38
آریا بانو - ایرنا / استقلال با اینکه پرافتخارترین تیم جام حذفی است اما در برابر سپاهان تنها یک بار در هفت تقابل به برتری رسیده است.
از ساعت 20:30 دقیقه فردا (دوشنبه) 2 تیم استقلال و سپاهان در چارچوب دور یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی باید در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند تا تکلیف چهارمین و آخرین تیم حاضر در این مرحله نیز مشخص شود.
این بازی در حالی به انجام می‌رسد که استقلال و سپاهان 9 روز قبل (با توجه به تاریخ بازیِ حذفی) به مصاف هم رفته بودند و این بار در جدالی جذاب می‌بایست رودرروی یکدیگر قرار بگیرند. در این مرتبه امیر قلعه‌نویی همراه تیمش به تهران می‌آید و مستقیم با مجیدی پیکار می‌کند.
استقلال با اینکه پرافتخارترین تیم جام حذفی است اما در برابر سپاهان آمار خوبی ندارد و در هفت پیکار قبلی یک برد و 6 شکست برایش به ارمغان آمده است. تنها پیروزی استقلال در بازی برگشت سال 1381 به دست آمد که آبی‌پوشان با گل‌های یدالله اکبری، احمد مومن‌زاده و فراز فاطمی به برتری رسیدند و تک گل حریف نیز به وسیله ادموند بزیک زده شد.
بعد از آن مسابقه دیگر استقلال هیچ‌وقت نتوانست حتی در یک بازی هم سپاهان را در جام حذفی مغلوب کند و حالا این طلسم به 18 سال رسیده است. در این مدت پنج بازی برگزار شده که طلایی‌پوشان در همگی به برتری رسیدند.
آخرین تقابل استقلال و سپاهان در جام حذفی به نیمه‌نهایی سال 1392 برمی‌گردد. جایی که 2 تیم در تاریخ 10 فروردین و در جام حذفی به مصاف هم رفتند و بعد از تساوی یک بر یک در اوقات معمول و اضافه، در ضربات پنالتی سپاهان به پیروزی رسید و در نهایت قهرمان شد. استقلال نیز در همان سال فاتح لیگ برتر شد.
تا به حال در هفت تقابل پیشین استقلال و سپاهان 23 گل رد و بدل شده که 15 گل سهم سپاهان بوده و هشت گل سهم استقلال. حال باید دید در این پیکار چه نتیجه‌ای به دست می‌آید. یادمان نرود استقلال با مجیدی در هفت دیدار اخیر خود نباخته و سپاهان در 6 بازی پیشین خود تنها یک بار رنگ برد را به چشم دیده است.
استقلال برای رسیدن به این مرحله فجرسپاسی و گل ریحان را شکست داده است. شاگردان امیر قلعه‌نویی هم از سد تیم‌های خیبر و پیکان گذشته‌اند. پیش از این پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان مجوز حضور در دور نیمه‌نهایی را به دست آورده بودند و روز بیست و یکم مشخص می‌شود که در این مرحله چه تیم‌هایی باید با یکدیگر پیکار داشته باشند.

http://www.banounews.ir/fa/News/375189/سپاهان،-متخصص-حذف-کردن-استقلال
بستن   چاپ