آریا بانو
در چنین روزی؛ بمباران هسته‏ ای شهر "ناکازاکی" در ژاپن توسط ایالات متحده آمریکا
يکشنبه 19 مرداد 1399 - 23:08:58
آریا بانو - راسخون / پس از آن که در ششم اوت 1945م اولین بمب هسته‏ای بر شهر هیروشیما فروریخت، در نهم اوت نیز، دومین بمب هسته‏ای امریکا، شهر ناکازاکی ژاپن را به کام مرگ و ویرانی کشاند. در این روز بر اثر بمباران هسته‏ای ناکازاکی در حدود هشتاد هزار نفر کشته و ده‏ها هزار نفر دیگر زخمی شدند. تلفات جانی این حادثه، تنها به آن روز بر مردم ژاپن محدود نمی‏شود. چرا که برخی از زخمی‏ها، سال‏ها پس از این حادثه جان باختند.
علاوه بر آن، عوارض شدید روحی و پیامدهای زیست محیطی نیز در ادامه این بمباران، خسارت ژاپن را بیشتر نمود. استعمال بمب هسته‏ای در ژاپن که به انهدام کامل دو شهر پرجمعیت ژاپن و کشتار فجیع صدها هزار نفر انجامید، بزرگ‏ترین فاجعه بشری در طول جنگ جهانی دوم به شمار می‏آید که پس از گذشت ده‏ها سال، هنوز مورد بحث مطبوعات و محافل سیاسی اجتماعی جهان است. امریکا بعدها در توجیه به کارگیری بمب هسته‏ای در ژاپن عنوان کرد که در صورت خودداری از به کار بردن این بمب، شاید بیش از ده میلیون ژاپنی و یک میلیون امریکایی در جنگ برای تصرف جزایر ژاپن کشته می‏شدند.
زیرا علاوه بر دو میلیون سرباز ژاپنی، نزدیک به سی میلیون ژاپنی دیگر که آماده برای حمل سلاح و جنگ بودند، مرگ را بر ننگِ شکست و تسلیم خاک کشورشان به بیگانه ترجیح می‏دادند.تاریخ رویداد : 9 آگوست

http://www.banounews.ir/fa/News/375158/در-چنین-روزی؛-بمباران-هسته‏-ای-شهر-"ناکازاکی"-در-ژاپن-توسط-ایالات-متحده-آمریکا
بستن   چاپ