آریا بانو
چهره ها/ اینستاپست پرویز پرستویی برای بمباران اتمی ژاپن
جمعه 17 مرداد 1399 - 00:11:10
آریا بانو - آخرین خبر / پرویز پرستویی در اینستاگرامش نوشت:
بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی (به ترتیب 6 و 9 آگوست 1945) دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله 3 روز روی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود 220٬000 نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که شامل 20٬000 نظامی ژاپنی و بقیه را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند.بیش از 100٬000 نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال 1945 بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیو اکتیو جان خود را از دست دادند.
بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناگازاکی تا به امروز تنها موارد استفادهٔ جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است.
پس از این دو بمباران، دولت امپراتوری ژاپن تسلیم بی قید شرط را پذیرفت و جنگ جهانی دوم پایان یافت.
عملیات بمباران اتمی هیروشیما در ساعت 8:15 صبح روز 6 اوت 1945 میلادی به وقت محلی در شهر هیروشیما انجام گرفت.
دو سوم ساختمان‌های هیروشیما از جمله کارخانه‌های فولادسازی و صنعتی چون میتسوبیشی در اثر این بمباران نابود شدند. تنها چیزی که از شهر باقی ماند ساختمان تالار ترویج صنعتی استانی هیروشیما بود که انفجار، بالای گنبد این بنا رخ می‌دهد و به خاطر قرار گرفتن در کانون مرکزی انفجار، کاملاً ویران نشد.
هر سال در هیروشیما مراسمی جهت ادای احترام به کشته شدگان این فاجعه عظیم برگزار میشود، غروب آن روز شرکت کنندگان آرزوهای خود را بر روی فانوس های شناور مینویسند و به رودخانه هیروشیما میسپارند، باشد که چنین فاجعه ایی دیگر رخ ندهد
عکس از adelmemarnia@

http://www.banounews.ir/fa/News/373232/چهره-ها--اینستاپست-پرویز-پرستویی-برای-بمباران-اتمی-ژاپن
بستن   چاپ