آریا بانو
زندگی مسیحیانی که از تکنولوژی فرار می‌کنند
پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 19:13:37
آریا بانو - تابناک با تو / آیا باور می‌کنید که در این زمان و پیشرفت تکنولوژیکی و فناوری که به آن رسیده‌ایم، برخی از مردم جهان با وجود غنای سرزمین‌ خود، هنوز از همه مظاهر زندگی مدرن بسیار دور هستند! ما در مورد جامعه مذهبی آمیش صحبت می‌کنیم، که حتماً قبلاً شنیده‌اید!

آریا بانو

مردم فرقه آمیش چه کسانی هستند؟ آمیش یک فرقه مذهبی از کلیسای مسیحی وابسته به کلیسای منونیت است که در اواخر قرن هفدهم در قرون وسطا می‌زیستند. آمیش‌ها از پیروان جاکوب‌‌امان (Jakob Ammann (1644_1730 هستند. جاکوب با آموزه‌های جنجالی‌اش باعث ایجاد شکاف بین پیروان خود در سوئیس، آلزاس و جنوب آفریقا شد.
جوامع آمیش در سوئیس، آلزاس، آلمان، روسیه و هلند به وجود آمد اما مهاجرت به آمریکای شمالی در قرن نوزدهم و بیستم و ادغام با گروه های منونیتی به تدریج آمیش‌ها را در اروپا کمرنگ کرد.
آمیش مهاجرت به آمریکای شمالی را در اوایل قرن هجدهم آغاز کرد. آنها ابتدا در شرق پنسیلوانیا که هنوز یک شهرک بزرگ بود، مستقر شدند. شکاف و آشفتگی پس از سال 1850 به دلیل تنش بین سیستم‌جدید آمیش که تحولات اجتماعی و نوآوری فناوری را پذیرفت و سیستم‌قدیمی یا آمیش سنتی که تا حد زیادی با آن موافق نبود، رخ داد. طی پنجاه سال آینده، حدود دو سوم آمیش کلیساهای کوچک جداگانه خود را تشکیل دادند یا به کلیسای منونیت یا کلیسای عمومی منونیت پیوستند.

آریا بانو

سبک زندگی مردم آمیش
فروتنی، خانواده، جامعه و جدایی از جهان، پایه اصلی آمیش است. زندگی و آداب و رسوم روزمره تابع قوانین نانوشته‌ای به نام Ordnung است. جداشدن از اجتماع آمیش، مجازات نافرمانان از اصول اجتماع است. جامعه آمیش اعتقادی به تجدید حیات ندارد، در انزوا از جهان خارج زندگی می‌کند و هرگونه تلاش برای ادغام در جوامع دیگر را رد می‌کند. در واقع می‌توانید بگویید که زمان در جوامع آمیش متوقف شده است که گویی هنوز در قرون وسطا زندگی می کنند!

آریا بانو

آریا بانو

آنها از کالسکه و اسب برای جابجایی استفاده می‌کنند، و به برق، اتومبیل، پول یا تلفن و یا هر وسیله تکنولوژی دیگری که نشان دهنده پیشرفت است، اعتقاد ندارند! فرزندان آنها پس از خارج شدن از آموزش اجباری، در مدارس خصوصی تحصیل می‌کنند که برای آنها تأسیس شده است.

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/373085/زندگی-مسیحیانی-که-از-تکنولوژی-فرار-می‌کنند
بستن   چاپ