آریا بانو
«بچه زرنگ» اولین ابرقهرمان سینمای ایران
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 22:28:48
آریا بانو - صبح سینما / چندی پیش هنرپویا از خلاصه داستان آخرین انیمیشن سینمایی این شرکت که به تازگی از «انقراض» به «بچه زرنگ» تغییر نام داده است رونمایی کرد. انیمیشنی که برآوردهای اولیه، حاکی از آن است که اولین ابرقهرمان را به سینمای ایران معرفی خواهد کرد.
در خلاصه داستان «بچه زرنگ» آمده است: «محسن پسربچه‌ای است که عاشق ابرقهرمان‌های فیلم‌هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش، به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش برگرداند، اما سفر به دل جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است....»
هرچند هنوز تصاویر زیادی از این انیمیشن منتشر نشده است و تنها شخصت اصلی این فیلم با لباسی ساخته شده از پوست حیوانات مختلف با شاخ و دم در تصاویر منتشر شده از فیلم و اقلام جانبی این انیمیشن سینمایی به چشم می‌خورد، اما بر اساس شنیده‌ها قرار است به زودی از جدیدترین پوستر این انیمیشن که حاوی شخصیت اصلی با لباس ابرقهرمانی است، رونمایی شود.
با توجه به خلاصه داستان منتشر شده درباره این فیلم و برخی اخبار غیر رسمی، گویا ابرقهرمانی کودک فیلم «بچه زرنگ» می‌خواهد در اولین پروژه خود، جنگل و حیوانات به ظاهر منقرض شده ایرانی را از دست شکارچیان نجات دهد.
هرچند خلق شخصیت‌های تخیلی در سینمای ایران سابقه دار است اما به نظر میرسد این برای اولین بار است که یک شخصیت فانتزی تخیلی به عنوان یک ابرقهرمان به سینمای ایران پای می‌گذارد.
بر همین اساس گویا، گروه هنرپویا در سومین گام خود در تولید انیمیشن‌های سینمایی پس از موفقیت شاهزاده روم و فیلشاه در گیشه سینماها، تصمیم گرفته به داستانی بپردازند که دیگر تاریخی نبوده و عنصر تخیل بیشتر در آن به چشم بیاید. با وجود اینکه ژانر فانتزی طرفداران زیادی در ایران دارد اما این ژانر یکی از ژانرهای مهجور در سینما و ادبیات ایران است.

http://www.banounews.ir/fa/News/371697/«بچه-زرنگ»-اولین-ابرقهرمان-سینمای-ایران
بستن   چاپ