آریا بانو
ریحان، نعناع و جعفری را به آپارتمان بیاورید
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 11:15:38
آریا بانو - خراسان / ممکن است اصلا طرف‌دار سبزی کنار غذا نباشید ولی به شما قول می‎دهیم تجربه کاشت سبزی در گلدان‎های آپارتمانی یک تجربه فراموش‎نشدنی است. این روزها که حسابی درگیر کرونا هستیم و بیشتر فراغت تابستانی‎مان را هم در خانه می‎گذرانیم، تجربه سبزی‌کاری غیر از حس‌وحال خوبش می‎تواند به‌عنوان یک مهارت ویژه از دوران کرونا برای‎مان به‌یادگار بماند. 
بذر سبزی‎هایی را که خودتان یا اهالی خانه بیشتر می‎پسندید، بخرید و دست‌به‌کار شوید. یک بسته بذر می‎تواند برای مدت‎ها کافی باشد. بذر ریحان، نعناع، شاهی یا هر سبزی دیگری را که دوست دارید، انتخاب کنید. حالا وقت تهیه خاک مناسب و مغذی (خاک‌برگ یا خاک باغچه) است. آن را توی گلدان بریزید. بعد مقدار کمی بذر کف دست خود بریزید و آرام‌آرام روی خاک بپاشید. دوباره خاک بریزید. حالا باید گلدان‎ها را به نورگیرترین بخش خانه ببرید؛ جایی که یک پنجره پرنور و درست‎و‎حسابی قرار دارد، می‎توانند خیلی سریع‎تر و بهتر رشد کنند.
 صبح‎ها مقدار مشخصی آب متناسب با ابعاد گلدان به گیاه بدهید و بعد از رشد گیاه کمی هم روی برگ‎هایش اسپری کنید. بعد از همه این کارها باید مراقب باشید گلدان درمعرض باد سرد نباشد. وقتی گیاه درحال رشد است، گلدان‎ را بچرخانید تا از خم‌شدنش در یک جهت به سمت نور جلوگیری شود. خاک را مرطوب نگه دارید اما نه خیلی خیس. معمولا بعد از یک‌ماه بذری که کاشته‎اید به سبزی مدنظرتان تبدیل می‎شود و حسابی رشد می‎کند. اگر گیاه شما هنگام رشد شلوغ به‌نظر می‏‌رسد، می‎توانید بااحتیاط از قیچی برای خلوت کردنش استفاده کنید. برای برداشت مداوم ریحان، هر چندهفته یک‌دسته از دانه‎ها را در گلدان بکارید.
نویسنده : مریم ملی| خبرنگار

http://www.banounews.ir/fa/News/371210/ریحان،-نعناع-و-جعفری-را-به-آپارتمان-بیاورید
بستن   چاپ