آریا بانو
ترفندهای عکاسی از خوراکی‌ها با تلفن‌همراه
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 09:49:34
آریا بانو - خراسان / تصاویر کیک تولد ، پیتزا و ... را با کمک چند روش می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی به صورت جذاب‌تری به اشتراک بگذارید
 این روزها با وجود گوشی‌های پیشرفته و با امکان عکس‌برداری سریع، عکاسی‌کردن سن و سال نمی‌شناسد و به هنری لذت‌بخش و سرگرم‌کننده تبدیل شده است. خانم‌ها هم از قافله عقب نمانده‌اند و با به اشتراک گذاشتن روزمره‌های زندگی، حاصل دستپخت‌شان، شیرین‌کاری‌های فرزندشان و لحظات خوبشان را با هم به اشتراک می گذارند . در میان این نوع عکاسی‌ها، ثبت تصاویر غذا در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین پست‌ها در این‌گونه فضاهاست. در این مطلب ما چند ترفند ساده به شما آموزش خواهیم داد تا از این به بعد عکس‌های حرفه‌ای‌تر و خوش آب‌و‌رنگ‌تری به ثبت برسانید و با عزیزان‌تان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید عکس گرفتن نباید تبدیل به وسواسی شود که لذت دورهمی و لحظات خوب را در ذهن ما خراب کند. پس در این کار زیاده روی نکنید.
از نور طبیعی استفاده کنید| برای عکاسی از غذا، نورپردازی حرف اول را می‌زند. این که از نور طبیعی، زاویه‌دار و ملایم در جهت یک عکاسی ایده‌آل بهره ببرید دقیقا همان چیزی است که شما را حرفه‌ای‌ نشان می‌دهد. هنگام روز غذا را برای عکاسی نزدیک پنجره قرار بدهید و در شب میزی را انتخاب کنید که درست زیر چراغ با نور ملایم قرار دارد. دقت کنید نور از یک طرف یا پشت بشقاب غذا یا به فضای کلی بتابد.
زاویه درستی را انتخاب کنید| عکاسی از زاویه بالا یا عمود، عمق ظرف غذا را مسطح جلوه می‌دهد. زاویه 45 درجه یعنی زاویه دید فردی که پشت میز نشسته، باعث می‌شود تا عناصر بیشتری در کادرتان قرار بگیرد و این زاویه یکی از بهترین زوایا برای عکاسی از میز غذاست. برای عکاسی از چند ظرف غذا یا غذاهایی مسطح مثل پیتزا، دوربین را دقیقا بالای غذا با زاویه‌ دید عمود تنظیم کنید ولی برای غذاهای مرتفع و لایه‌دار مثل کیک‌های تولد یا دسرها، این زاویه انتخاب مناسبی نیست چون عکاسی از بالا جذابیت و جزئیات لایه‌ها را نشان نمی‌دهد.
به عکس ظاهری مینیمالیستی بدهید| برای تازه‌ واردها سبک مینیمالیستی بهترین انتخاب است؛ با این سبک همه تمرکز عکاس روی غذاست و نه دیگر عناصر روی میز. برای چیدمان مینیمالیستی عکس، به‌عنوان مثال به یک یا دو ظرف اضافه رنگی و پارچه نخی برای کنار ظرف غذا نیاز خواهید داشت. البته استفاده از این عناصر تزیینی بسته به نوع غذای شماست. اگرچه این سبک یکی از امروزی‌ترین گزینه‌های عکاسی است اما فراتر از غذا که سوژه اصلی است می‌توان یک ایده خلاقانه به عکس داد. مثلا در کادر مد نظر می‌توان از مواد یا ماده به‌ کار رفته در غذا هم استفاده کرد. 
ترکیب‌بندی را رعایت کنید| گاهی اوقات غذاها بیشتر از آن‌که وسوسه‌انگیز به چشم بیایند، به‌دلیل به هم ریختگی و شلوغی پس‌زمینه، حواس بیننده را از سوژه اصلی عکس دور می‌کند. این مشکل را به‌سادگی می‌توانید با بسته‌تر کردن کادر و حذف عناصر اضافه حل کنید. نیازی نیست تمام غذا را در کادر قرار دهید گاهی بهترین عکس‌ها، کلوزآپ‌هایی از جزئیات مثل لایه‌های یک کیک خوشمزه است.
قانون یک سوم را به‌کار بگیرید| با استفاده از این قانون تصویر باید با خطوط افقی و عمودی به 9 قسمت مساوی تقسیم شود. عناصر مهم تصویر شما باید کنار این خطوط یا در مرکز قرار بگیرند. البته دوربین بیشتر موبایل‌ها خود به خود چنین شبکه‌ای را نشان می‌دهد. با این شبکه‌ها شما به‌راحتی مرکز تصویر را برای قرار دادن سوژه عکس خواهید یافت.
مترجم : فاطمه قاسمی منابع:digitalphotographyschool، baladshow

http://www.banounews.ir/fa/News/371143/ترفندهای-عکاسی-از-خوراکی‌ها-با-تلفن‌همراه
بستن   چاپ