آریا بانو
اولین هتل یخی سوئد و جهان
يکشنبه 12 مرداد 1399 - 11:40:21
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

کارناوال / در این مطلب، ویدیویی از هتل یخی در سوئد را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم و می‌خواهیم شما را با این مکان منحصر به فرد و جذاب آشنا کنیم. این هتل یخی در منطقه مسکونی یوکاسیاروی (Jukkasjärvi) در ارتفاع 321 متری از سطح دریا واقع شده است و این فرصت را در اختیار میهمانانش می‌گذارد تا اقامتی فراموش نشدنی را تجربه کنند. هتل یخی یوکاسیاروی که تنها 20 دقیقه‌ تا شهر کیرونا (Kiruna) در استان لاپلاند فاصله دارد، به عنوان اولین هتل یخی سوئد و جهان شناخته می‌شود و از سال 1989 آغاز به کار کرده است. 
در این هتل از بلوک‌های یخی استفاده شده که از منجمد شدن آب رودخانه تورن (Torne River) به دست آمده‌اند. جالب آنکه، هر 6 ماه این بلوک‌های یخی آب می‌شوند و هنرمندان و طراحان هتل در زمستان بعدی دست به کار می‌شوند تا این هتل را از نو بسازند، اما این مساله به طوری مدیریت می‌شود که هتل یخی یوکاسیاروی در تمام طول سال فعالیت دارد و 365 روز سال خدمت رسانی می‌کند؛ پس مسافران لاپلاند، فرصت دارند حتی در تابستان هم طعم هوای سرد و یخی زمستان را بچشند.
سوئیت‌های خصوصی، در یکی از ساختمان‌های هتل که در سال 2016 ساخته شد، در دسترس هستند و همزمان با ساخت آنها، طراحی و ایجاد مجسمه‌های یخی و دیگر تزیینات با یخ نیز صورت گرفتند. گالری هنری و بار هم از دیگر بخش‌های این هتل به شمار می‌روند که در طبقه زیرین آن واقع شده‌اند. 
بد نیست بدانید بسیاری از افراد تنها برای بازدید به این هتل می‌آیند و نمی‌خواهند اقامتی در آن داشته باشند. این بازدیدها 45 دقیقه طول می‌کشند و در این حین، لباس‌های گرم و مناسب قطب‌ هم به میهمانان داده می‌شود. 

http://www.banounews.ir/fa/News/369412/اولین-هتل-یخی-سوئد-و-جهان
بستن   چاپ