آریا بانو
طرز تهیه لقمه سبزیجات و حمص متفاوت و خوشمزه
شنبه 11 مرداد 1399 - 23:11:56
آریا بانو - کتاب کاله/ انتخاب میان وعده‌های سالم و مقوی همیشه کار سختی‌ست. ما گزینه‌های زیادی داریم که شاید سالم نباشند یا شاید در بین اعضای خانواده طرفداری نداشته باشند. پس مجبوریم یکی یکی راه‌ها را برویم تا به لقمه‌ای برسیم که علاوه بر سلامتی، می‌توانیم روی بازگردانی انرژی‌مان پس از مصرف آن حساب کنیم. همین بهانه کافی است تا طرز تهیه لقمه سبزیجات خوشمزه و سالم را به شما آموزش دهیم. یکی از این میان وعده‌های لذیذ لقمه سبزیجات پیشنهادی ماست که با ترکیب حمص، کدو سبز، دانه کاج و… می‌تواند در میانه روز حسابی سرحال‌تان کند و از طعم آن لذت ببرید. این لقمه یک همراه خوب برای سفرهای طولانی، محل کار و... است.
مواد لازم برای تهیه لقمه سبزیجات
کدو سبز ( تقسیم شده به رشته‌های طولی)دو عدد
روغن زیتوندو قاشق غذاخوری
نان لواش چهار عدد
حمص250 گرم
دانه کاج تست شده25 گرم
بیبی اسفناج55 گرم
فلفل قرمز (خرد شده)یک عدد
پیاز قرمز (خرد شده)50 گرم
نعنا تازه (خرد شده)25 گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
طرز تهیه لقمه سبزیجات
مرحله اول
صفحه گریل را روی دمای متوسط قرار دهید تا گرم شود. در این میان برش‌های کدو سبز را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید، سپس هر دو طرف آن‌ها را روغن‌مالی کنید. پس از آن‌که گریل به اندازه کافی گرم شد، دو طرف کدوها را به مدت چهار دقیقه گریل کنید.
مرحله دوم
نان‌ها را ‌‌را روی یک سطح قرار دهید و چهار قاشق غذاخوری حمص را روی هر یک پخش کنید. روی هر نان، یک قاشق آجیل تست کاج بریزد. سه برش کدو سبز، یک چهارم اسفناج، دو تکه فلفل قرمز و چند برش پیاز را روی هر کدام بچینید.
مرحله سوم
حالا روی هر لقمه مقداری برگ نعنا خرد شده بریزید و نان‌ها را بپیچید. می‌توانید برای کوچک‌تر شدن لقمه‌ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید.
چند نکته
در صورت تمایل می‌توانید از برش‌های خیار یا گوجه در این لقمه سالم و مقوی استفاده کنید.
می‌توانید از دانه‌های روغنی مختلفی در این لقمه استفاده کنید.
طعم این لقمه سالم و خوشمزه با سس ماست بی‌نظیر می‌شود.
منبع: foodnetwork

http://www.banounews.ir/fa/News/369094/طرز-تهیه-لقمه-سبزیجات-و-حمص-متفاوت-و-خوشمزه
بستن   چاپ