آریا بانو
چقدر برای شناخت نامزد زمان لازم است؟
شنبه 11 مرداد 1399 - 23:11:28
آریا بانو - هنر زندگی/ یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از جوانان را مشغول خود کرده، مدت آشنایی ازدواج است. امروزه شاهد طلاق‌ زوج‌هایی هستیم که مدت زیادی قبل از ازدواج یکدیگر را می‌شناخته‌اند و حتی گاه نسبت فامیلی داشتند. شاید تا زمانی که وارد یک خانه نشده‌اید، نتوانید به خیلی از عادات و رفتارهای ناخوشایند همسر آینده‌تان پی ببرید، اما مشکل زمانی بحرانی می‌شود که مهم ترین خواسته‌ها و اهدافتان در ازدواج نادیده گرفته شود.طولانی شدن زمان آشنایی شایند تاواند به شناخت بیشتر کمک کند اما باعث بروز مشکلات دیگری می‌شود به همین دلیل باید مشخص، هدفمند و کنترل شده باشد. در ادامه مقاله به بررسی مدت زمان آشنایی قبل از ازدواج می‌پردازیم.
چرا مدت زمان آشنایی قبل ازدواج باید کوتاه باشد؟
دختر و پسر برای انتخاب همسر مناسب خود نیاز به یک دوره آشنایی قبل ازدواج دارند. این دوره با دوران نامزدی و یا عقد تفاوت دارد. برای آن که یک ازدواج شکل بگیرد، ابتدا باید هر دو طرف به شناخت نسبی از یکدیگر برسند. جوانان می‌توانند با رعایت چهارچوب‌های اخلاقی بدون آن که به یکدیگر وعده ازدواج دهند، به شناخت پیش از ازدواج برسند. شاید دوستی‌های قبل از ازدواج نامطلوب به نظر برسند، اما گاه همین دوستی‌ها شناخت کامل‌تری به هر دو طرف می‌دهند.
بهتر است هر دو طرف درباره افکار و عقایدشان بدون هیچ تعارف و سوءگیری صحبت کنند. اگر هر دو صادقانه خواسته‌هایشان را بیان نمایند، نیازی به طولانی شدن این دوره نیست. اگر مدت آشنایی ازدواج طولانی شود دختر و پسر به هم عادت کرده و وابستگی کاذب به وجود می‌آید. در این صورت دیگر نقاط ضعف یکدیگر را نمی‌بینند و بدون این که فکر کنند مناسب هم هستند یا نه تصمیم به ازدواج می‌گیرند. 
نشانه های خطرناک در زمان آشنایی
آشنایی و دوستی مناسب است که به قصد ازدواج باشد. در برخی مواقع هدف طرف مقابل ازدواج نبوده و برای مقاصد دیگری به شما نزدیک می‌شود. با توجه به رفتارهای طرف مقابل‌تان می‌توانید به مقاصد او پی ببرید. در صورتی که نشانه‌های زیر را دیدید، به درستی ادامه رابطه بیاندیشید.
_ تقاضای رابطه جنسی
_ اصرار بر مخفی کردن رابطه از خانواده‌ها
_ تلاش بر جمع آوری اطلاعات از دارایی‌های خانوادگی‌تان
_ اصرار بر طولانی‌تر شدن مدت آشنایی ازدواج
البته توجه داشته باشید که ممکن است اصرار فرد بر طولانی‌تر شدن زمان آشنایی به این دلیل باشد که هنوز به شناخت کافی برای انتخاب همسر نرسیده است. برای اطلاع بیشتر از انتخاب همسر مناسبکلیک کنید.
مدت زمان مناسب آشنایی برای ازدواج
زمان کافی برای آشنایی برای هر فردی متفاوت است. این زمان باید به حدی باشد که دو طرف به شناخت نسبی از یکدیگر برسند. این که می‌گویند مدت آشنایی ازدواج نباید طولانی شود به دلیل دلبستگی غیر منطقی بین دختر و پسر است. زمان کلی توصیه شده برای آشنایی، سه تا شش ماه است. اگر در این مدت متوجه شدید که با یکدیگر بسیار تفاوت دارید و مناسب هم نیستید، بهتر است آشنایی را بی جهت طولانی نکنید و هر چه سریع تر رابطه‌تان را تمام کنید.
پیش از شروع آشنایی دیگر شرایط را بررسی کنید
برای شروع یک رابطه و آشنایی فقط مدت زمان کافی نیست. ممکن است شما مدت بسیار زیادی نیز با هم وقت بگذرانید تا به شناخت برسید، ولی اگر بقیه فاکتورها نباشند این مدت آشنایی ازدواج بی سرانجام خواهد بود. شرایط کافی برای شروع رابطه و رسیدن به شناخت به شرح زیر است:
1- بالغ بودن هر یک از طرفین
2- سالم بودن رابطه
3- تناسب میان خانواده‌ها
4- امکانات مالی کافی
5- اعتماد در رابطه
حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج
مدت آشنایی ازدواج باید مرزهای مشخصی داشته باشد چراکه در غیر این صورت معنا و مفهوم حقیقی خود یعی شناخت بدون سوگیری را از دست می‌دهد. در دوره آشنایی قبل ازدواج باید تمام تلاش خود را بکنید تا وابستگی و علاقه کاذب میان‌تان ایجاد نشود؛ به همین دلیل است که روانشناسان توصیه می‌کنند در این دوران رابطه جنسی برقرار نشود چراکه رابطه جنسی مهم‌ترین عامل در ایجاد وابستگی طرفین است و در این صورت دیگر نمی‌توانید با هوشیاری کامل طرف مقابل خود را بسنجید. کمک گرفتن از رواشناس در این دوره ضروری است چراکه حد و حدود رابطه را برای‌تان به طور کامل مشخص کرده و در عمل به آن شما را یاری می‌کند. 
آشنایی برای ازدواج با روشی مطمئن
در مرحله آشنایی قبل از ازدواج بهتر است که از یک روانشناس کمک بگیرید. چرا که روانشناس به شما کمک می‌کند تا یکدیگر را بهتر بشناسید و در این صورت زمان آشنایی بی جهت طولانی نشده و از بروز مشکل در این زمینه پیشگیری می‌کند. مشاوره قبل از ازدواج به شما این امکان را می‌دهد تا معیارهای ازدواج خود را به طور واقعی مشخص کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/369092/چقدر-برای-شناخت-نامزد-زمان-لازم-است؟
بستن   چاپ