آریا بانو
بدن در رطوبت بیشتر، عملکرد دفاعی بهتری در مقابله با کرونا دارد
شنبه 11 مرداد 1399 - 19:27:00
آریا بانو - ایسنا / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بدن در رطوبت بیشتر، عملکرد دفاعی بهتری در مقابله با کرونا دارد و اگر دستگاه رطوبت ساز دارید، از آن استفاده کنید.
دکتر افشین دلشاد درخصوص مراقبت از بیماران مبتلا به کووید 19 اظهار کرد: فرد آلوده باید در یک اتاق جدا مراقبت شود و درب اتاق نیز بسته باشد همچنین یک جفت کفش و لباس در درگاه اتاقی که بیمار در آن قرار دارد، نگه داری شود تا هنگامی که وارد می شوید، آن ها را بر تن کنید و هنگام ترک اتاق آنها را از تن دربیاورید.
وی با بیان اینکه پنجره های منزل باید باز گذاشته شوند، گفت: هنگامی که سرفه، عطسه و یا حتی فقط به طور عادی نفس می کشید ذراتی تولید می کنید که می توانند چند ساعت در هوا بمانند و مطالعات علمی نشان داده که میزان تهویه بالاتر یعنی هوای تازه تر می تواند در کاهش خطر ویروس های موجود در هوا مؤثر باشد.
دلشاد عنوان کرد: بدن در رطوبت بیشتر، عملکرد دفاعی بهتری در مقابله با کرونا دارد و اگر دستگاه رطوبت ساز دارید، از آن استفاده کنید و رطوبت ساز را در اتاق فرد بیمار با رطوبت نسبی بین 40 تا 60 درصد قرار دهید.
وی با تاکید بر اینکه سطوح همواره باید تمیز و ضد عفونی شود، گفت: شواهد نشان می دهد سطوح آلوده نقش مهمی در انتقال ویروس دارند و هر شیء در صورت آلوده شدن می تواند به عنوان منبع انتقال باشد.
دلشاد ادامه داد: خوشبختانه با استفاده از رایج ترین اسپری های ضد عفونی کننده، ویروس کرونا به راحتی کشته می‌شود بنابراین چند بار در روز سطوح را تمیز کنید و سطحی که بیشتر لمس می‌شود مانند دستگیره ها، میزهای رومیزی، صفحه کلید و سوئیچ ها را مرتباً تمیز کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/368919/بدن-در-رطوبت-بیشتر،-عملکرد-دفاعی-بهتری-در-مقابله-با-کرونا-دارد
بستن   چاپ