آریا بانو
مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان:
آغاز به کارنخستین کافه کارآفرینی استان زنجان
شنبه 11 مرداد 1399 - 13:52:06
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بامجوز این اداره کل نخستین کافه کارآفرینی استان زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان محمدرضا یوسفی در نخستین جلسه کافه کارآفرینی کانون کارآفرینان استان زنجان اظهار کرد:کارکرد اصلی کافه‌های کارآفرینی ایجاد تعامل بین اجزای اکوسیستم کارآفرینی منطقه بوده و امکان برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، صاحبان ایده و دانشجویان را تسهیل می‌کند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اکوسیستم فضایی با امکاناتی از قبیل اینترنت، تلویزیون و...که در آن تیم‌ها و گروه‌های مختلف با یکدیگر به تبادل اطلاعات پرداخته و می‌توانند ضمن استفاده از تجربیات کارآفرینان با تجربه استان، ایده‌های نوآورانه خود را به اشتراک گذاشته و در راستای اجرایی کردن طرح و ایده خود با یکدیگر همکاری کنند.
وی افزود: امروز ثابت شده که هر چه کشور به سمت نوآوری و خلاقیت حرکت کند و کارآفرینی را سرلوحه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خود قرار دهد، سریع‌تر توسعه می‌یابد.
یوسفی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال بنام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده، برای تحقق این شعار و دستیابی به رشد اقتصادی این امر بسیار مهم و حیاتی بوده و نیازمند تقویت مهارت‌های کارآفرینی جوانان هم از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان است.
وی گفت: در همین راستا مجوز فعالیت مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی صادر شده است.
در ادامه پرفسور ثبوتی پایه‌گذار اولین مدرسه کسب و کار استان، ضمن تاکید بر حمایت از جوانان و دانشجویان صاحبان ایده توسط کارآفرینان با تجربه استان اظهار کرد: هر آن چیزی که از گذشته داریم، امروزه کارایی خود را از دست داده و ما باید بدنبال ایده‌های جدید و نوآور باشیم تا بتوانیم با این چالش‌ها و مشکلات امروزی عبور کنیم، چنانچه فرایند هر کاری به کارآفرینی ختم شود باید به این اصل بیش از پیش بهاء داد.
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه گفت: کارآفرینی مسیری است که در انتها به افتخار آفرینی منتهی می‌شود، بنابراین جوانان باید فرصت‌ها را شناخته و آن را تبدیل به ایده کند.
محمدرضا آبی‌پور گفت: مدیریت کسب و کار اول شناخت کسب و کار، ایجاد کسب و کار و در نهایت ثابت کردن این ارزش است.
در پایان مراسم از زحمات 70 ساله پروفسور ثبوتی به عنوان یک کارآفرین اجتماعی استان، با اهدای لوح تقدیر از طرف اداره کل متبوع و کانون کارآفرینان استان قدردانی شد .

http://www.banounews.ir/fa/News/368605/آغاز-به-کارنخستین-کافه-کارآفرینی-استان-زنجان
بستن   چاپ