آریا بانو
نقش زنان در گام دوم انقلاب باتوجه به نقش آفرینی آنان در گام اول
شنبه 11 مرداد 1399 - 08:03:48
زنان خبر
آریا بانو - حضور زنان نخبه و حماسه ساز در همه عرصه‌ها در تاریخ به ثبت رسیده و بسیاری از نهضت‌های اجتماعی مدیون حضور و اثرگذاری زنان جریان ساز است که نهضت بزرگ و تأثیر‌گذاری همچون نهضت عاشورا، گواه شایسته‌ای برای این حضور است. زن مسلمان امروز پرچمدار حق و عدالت جهانی است و در گام دوم انقلاب با عزمی جزم‌تر مسیر تمدن نوین اسلامی را تا رسیدن به مرز‌های مطمئن ظهور، دنبال خواهد کرد. زنان آگاه و هوشمند با تصرف بر حوزه اندیشه و درک عقلی در موضـوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زمینه ایجاد حرکت و پویایی هدفمند خود و آینده سازان کشور را در جهت بیداری اسـلامی جوامـع فراهم می‌کنند.

به گزارش بانو نیوز ،تبلور انقلاب شکوهمنداسلامی و نقش آفرینی بی بدیل زنان ایرانی در گام نخست انقلاب سبب شد که امام خمینی (ره) نیز با این سخن «اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته بشوند، ملت‌ها به شکست و انحطاط خواهند رسید»، به نقش سازنده زنان در حفظ جامعه و تمدن‌سازی تأکید داشته باشند.
زنان‌ قیور ایرانی ‌در طی‌ جنگ‌ تحمیلی ‌با پیروی‌ از مکتب ‌عاشورا و پیام‌ رسان ‌آن ‌حضرت زینب ‌کبری ‌(س‌) حماسه‌های ‌فراموش‌ نشدنی ‌آفریدند. آمار4000شهید زن ، 240000هزار مادر شهید وحدود 61000همسر شهید به نقش پر رنگ زنان در گام نخست انقلاب اسلامی ایران اشاره دارد هرچند ‌که زبان از به تصویر کشیدن فداکاری‌، مقاومت ‌و ایثارشان قاصر است
از جمله زنان موثر انقلابی میتوان به نقش آفرینی مرحومه مرضیه حدید چی (دباغ) یکی از برجسته‌ترین زنان مبارز مسلمان در نهضت اسلامی اولین و تنها زنی که در کسوت فرماندهی سپاه ظاهر و پس از آن به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مشغول به خدمت شد.اشاره کرد نامه تاریخی امام به گورباچوف و عضویت حدیدچی در هیات اعزامی ایران به شوروی نقطه عطفی در حیات سیاسی زنان ایرانی است.
امام خامنه ای حفظ الله تعالی در بیانیه «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه 40ساله انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به سوی تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت»برداشته شود.
در گام دوم انقلاب اسلامی محورها، فراز‌ها و نکته‌های بسیار مهمی موج می‌زند با تعمق و ژرف‌اندیشی در آن می توان دریافت که جایگاه بسیارویژه‌ای در افق ترسیم شده برای زنان، درنظر گرفته شده است
حضور زنان نخبه و حماسه ساز در همه عرصه‌ها در تاریخ به ثبت رسیده و بسیاری از نهضت‌های اجتماعی مدیون حضور و اثرگذاری زنان جریان ساز است که نهضت بزرگ و تأثیر‌گذاری همچون نهضت عاشورا، گواه شایسته‌ای برای این حضور است. زن مسلمان امروز پرچمدار حق و عدالت جهانی است و در گام دوم انقلاب با عزمی جزم‌تر مسیر تمدن نوین اسلامی را تا رسیدن به مرز‌های مطمئن ظهور، دنبال خواهد کرد. زنان آگاه و هوشمند با تصرف بر حوزه اندیشه و درک عقلی در موضـوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زمینه ایجاد حرکت و پویایی هدفمند خود و آینده سازان کشور را در جهت بیداری اسـلامی جوامـع فراهم می‌کنند.
آنان در عین حال که در مدیریت خانواده و تحکیم پایه‌های معرفتی و اعتقادی خانواده خود نقش بسزایی دارند باید در عرصه اجتماع با عنوان منادیان حق با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به هم قشران خود گام مؤثری در تحقق اهداف گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی ایفا کنند و دسیسه دشمنان را در حمله به حریم عفاف و حیا و تخریب نظام خانواده باشکست سنگین مواجه کنند و زمینه ساز ظهور قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف)باشند.
سمیه سلگی
کارشناس الهیات
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/368305/نقش-زنان-در-گام-دوم-انقلاب-باتوجه-به-نقش-آفرینی-آنان-در-گام-اول
بستن   چاپ