آریا بانو
محیط زیست کردستان هم سو و هم گام با توسعه پایدار در استان قدم بر می دارد
پنجشنبه 9 مرداد 1399 - 11:41:32
آریا بانو - مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در هفتمین جلسه کمیسیون ماده 11 قانون هوای پاک استان کردستان گفت: این اداره کل هم گام و هم سو با طرح های توسعه استان قدم بر می دارد و در این زمینه با تمام توان اقدام خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان؛ فریبا رضایی در این جلسه که در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری کردستان و مدعوین حاضر سخن می گفت؛ با اشاره به اینکه در سال گذشته با 82 درصد از استعلام های استقرار و بهره برداری صنایع مختلف در استان موافقت شده است؛ خاطرنشان کرد: به منظور توسعه پایدار استان، کارشناسان مرتبط این اداره کل با تمامی مشکلات و حساسیت موضوعات زیست محیطی، در کوتاه ترین زمان ممکن به استعلام های واصله پاسخ می دهند.
وی تصریح کرد: توسعه پایدار از مهمترین اولویت های حفاظت محیط زیست در کردستان است اما با طرح هایی که با ضوابط قانونی سازمان حفاظت محیط زیست تعارض داشته باشد و بهداشت عمومی را به خطر بیندازد و ایجاد آلودگی داشته و یا منجر به از بین رفتن منابع ملی و سرمایه های طبیعی شود مخالفت شده و با تمام توان بر مواضع زیست محیطی پا فشاری می کنیم.
رضایی تأکید کرد: مسایل زیست محیطی و سرمایه های ملی و طبیعی متعلق به قشرهای خاص یا جامعه امروز نیست و ما موظفیم از آن برای نسل های امروز و فردا صیانت و پاسداری کنیم.
مدیرمل دفتر فنی استانداری کردستان نیز با صحه گذاشتن به سخنان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ما به دنبال توسعه استان کردستان هستیم البته باید تمامی الزامات و ضوابط قانونی زیست محیطی را رعایت کنند.
فرزاد حسنی با بیان این مطلب که فرآیند خروجی و استقرار صنایع از نظر زیست محیطی مهم است، ادامه داد: امیدواریم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز قبل از صدور هر گونه مجوزی، استعلام های مربوطه به ویژه در زمینه های زیست محیطی را کسب کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/367308/محیط-زیست-کردستان-هم-سو-و-هم-گام-با-توسعه-پایدار-در-استان-قدم-بر-می-دارد
بستن   چاپ