آریا بانو
ابتکار: مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای دو بال آموزش هستند
سه شنبه 7 مرداد 1399 - 16:59:06
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه مهارت‌های زندگی و مهارت‌های حرفه‌ای به مثابه دو بال مکمل بحث سواد و آموزش هستند، گفت: اگر در کنار سوادآموزی، مهارت‌های ارتباطی هم آموزش داده شود کمک بزرگی به خانواده‌های روستایی و عشایری خواهد بود تا با شتاب و رشد دیجیتال در کنار فرزندان بایستند و ارتباط خوبی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با نهضت سواد آموزی در جهت آموزش بیش از 1500 مربی سوادآموزی و تحت پوشش سواد قرار دادن بیش از 15 هزار بی سواد، افزود: با این تفاهم نامه امیدواریم همانند همکاری های گذشته بتوانیم برای سوادآموزی دختران روستایی و عشایری به تعداد 15 هزار و 626 نفر بیسواد و مربیان آنان به تعداد هزار و 540 نفر همکاری خوبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: این رویکرد نوین در بحث توسعه آموزش های حرفه ای و توجه به دختران بحث مهمی است و خوشبختانه یکی از دستاوردهای قطعی جمهوری اسلامی ایران حوزه آموزش و سواد آموزی است. با این توجه ویژه، سرعت سواد آموزی زنان بعد از فرمان امام راحل سرعت یافت و زنان توانستند این فاصله و شکاف جنسیتی را کم کنند.
باید در مباحث فرهنگی، سواد و دانش تمدن ساز باشیم
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در گام دومی قرار داریم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید در حوزه مباحث فرهنگی، سواد و دانش که از شاخص های یک کشور قدرتمند است تمدن ساز باشیم تا علم ایرانی در جهان حرف اول را بزند.
وی با تاکید بر اینکه نکته مهمی است که دانش و مهارت را کنار هم ببینیم، یادآور شد: آمادگی داریم در بحث مهارت‌های زندگی در کنار سوادآموزی هم همکاری کنیم. کار مشترکی با آموزش و پرورش داریم تحت عنوان 12 محور زندگی که توسط دکتر گلزاری تهیه شده است و علاقمندیم این محورها در دروس آموزشی به مربیان نهضت سوادآموزی گنجانده شود.
سواد و مهارت مکمل هم هستند
ابتکار در بخشی دیگر از این مراسم، تاکید کرد: مهارت‌های زندگی و مهارت های حرفه ای هر دو مکمل بحث سواد و آموزش هستند.
وی تصریح کرد: در موضوع مهارت های زندگی، بحث خانواده برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر مهارت های ارتباطی و گفت و گوی ملی خانواده را پیش ببریم کمک بزرگی به خانواده های روستایی و عشایری خواهد بود تا با شتاب و رشد دیجیتال در کنار فرزندان بایستند و ارتباط خوبی داشته باشند.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه بخشی از تحولات صورت گرفته در موضوع سواد و آموزش زنان را حکومت آماده کرده و بخشی دیگر هم انگیزه زنان بوده است، اظهار داشت: امروز به مرحله خوبی رسیده ایم گرچه هنوز با میزان و درجه استاندارد فاصله داریم اما امیدواریم به جایی برسیم که در هیچ نقطه ای کودکی در دسترسی به آموزش مشکل نداشته باشد و از تحصیل بازنماند.

آریا بانو


این مراسم با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و شاپور محمدزاده رییس سازمان نهضت سواد آموزی در دفتر معاونت برگزار شد.
بنابراین موافقت نامه، تربیت مربیان نهضت سواد آموزی و بیسوادان در مراکز روستایی و عشایری در جهت سوادآموزی، پیوست رسانه ای از این همکاری و انتشار کتب در این زمینه از جمله همکاری های مشترک معاونت امور زنان و خانواده و سازمان نهضت سوادآموزی خواهد بود.
برچسب‌ها
معصومه ابتکار شاپور محمدزاده سازمان نهضت سوادآموزی

http://www.banounews.ir/fa/News/366160/ابتکار--مهارت‌های-زندگی-و-حرفه‌ای-دو-بال-آموزش-هستند
بستن   چاپ