آریا بانو
دخترم وانمود می کند که با دیگران تلفنی حرف می زند!
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 09:54:59
آریا بانو - خراسان / دختری هفت ساله دارم که تک فرزند است. امسال کلاس اول را پشت سر گذاشت. مشکلم این است که از صبح تا شب یک گوشی اسباب‌بازی برمی‌دارد و با دوستانش الکی حرف می‌زند. دقیقا حرف‌هایی را می‌گوید که من در تماس با خواهرهایم می‌زنم. مثلا می‌گوید که خواهرجان، بچه‌هات چطورند؟ با مادرشوهرت چه می‌کنی و ... .
لازم است بدانید بازی فعالیتی ذاتی و طبیعی است و بچه‌ها برای جذاب بودن نفس بازی، بازی می‌کنند و لذت می‌برند. یکی از انواع بازی‌ها، بازی وانمود کردن است. با توجه به توضیحاتی که در پیامک‌تان دادید، لازم است در ادامه نکاتی را در همین باره مطرح کنم.
با بازی وانمود کردن آشنا شوید
در 2 تا 7 سالگی که یکی از مراحل رشدی کودکان است، بازی وانمود کردن به شدت افزایش می یابد. حتی ممکن است تا 9 سالگی هم دوام داشته باشد. در بازی وانمود کردن، یک شیء یا نشانه جانشین چیزی دیگر می‌شود یا به عنوان نشانه یا سمبل چیز دیگری به کار می‌رود، مثلا عروسک به جای بچه. واژه وانمود به معنای تصور و خیال کردن است. در این مواقع، کودک وانمود می‌کند حادثه‌ای رخ داده یا عملی را انجام داده یا خود را به جای فردی دیگر قرار می‌دهد.
مشکل دخترتان جای نگرانی ندارد
در بازی وانمودی، کودک نقش افراد گوناگون را بازی و با این کار رفتار بزرگ سالان را تقلید می‌کند و این کار باعث می‌شود آگاهی‌اش از شخصیت‌های متفاوتی که در اطرافش هستند، بیشتر شود و سبب خودآگاهی و افزایش مهارت‌های اجتماعی وی می‌شود. مسئله‌ای که مطرح کردید، طبیعی است و جای نگرانی ندارد و به مرور کاهش می یابد. دخترتان کم کم یاد می‌گیرد برای برآورده شدن نیازهایش، خود را با واقعیت وفق دهد و نیازی به وانمود کردن نیست. توصیه می کنم این روزها برایش وقتی را اختصاص دهید و با هم بازی کنید تا بخشی از نیازهایش در تعامل با شما ارضا شود.
نویسنده : رمیسا ایزدپناه | کارشناس‌ارشد روان شناسی

http://www.banounews.ir/fa/News/364838/دخترم-وانمود-می-کند-که-با-دیگران-تلفنی-حرف-می-زند!
بستن   چاپ