آریا بانو
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل مطرح کرد: جهش تولید نیازمند نیروهای انسانی متخصص و ماهر است
يکشنبه 5 مرداد 1399 - 14:53:52
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان اردبیل گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش های مهارتی یکی از مهمترین مولفه ها در راستای عملیاتی شدن شعار جهش تولید است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجماعی اردبیل، همزمان با هفته ملی مهارت، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل در برنامه تلویزیونی گام دوم به تبیین برنامه‌های گرامیداشت این هفته پرداخت و گفت: نقش مجموعه آموزش فنی و حرفه ای کشور همانند سال های اخیر در اجرای شعار سال پررنگ تر است، زیرا جهش تولید نیازمند نیروهای انسانی متخصص و ماهر است که در تحقق این شعار از الویت اساسی برخوردار است.
وی ضمن تبریک هفته ملی مهارت به تشریح برنامه‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در این هفته پرداخت و گفت: زندگی بدون مهارت فاقد کارآرایی بوده و در جامعه نیازمند این است که جوانان، شاغلین، جویندگان کار، افرادی که در معرض آسیب‌های احتماعی قرار دارند به نوعی توانمندی مهارتی برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد، برسند و برنامه‌های ما هم در این هفته با رویکرد ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی است.
محمد پورقلی در ادامه هدف از اجرای برنامه های متنوع در هفته ملی مهارت را توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی با ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار و اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در سطوح مختلف عنوان کرد.
وی در ادامه به افزایش هدفمند کمی و کیفی آموزش های مهارتی با توجه به ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی کشور پرداخت و گفت: افزایش هدفمند کمی و کیفی نیازمند پرورش نخبگان مهارتی است و اصلاح ساختار تولید ملی، توسعه کانون های تولیدی کوچک و بزرگ، توسعه صادرات کالاهای ایرانی با بهره مندی از توانایی نخبگان مهارتی و با تکمیل زنجیره تولید میسر می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه اردبیل جهش نیروی کار و ارتقای مهارت فردی و جمعی در سطح جامعه را پیش نیاز جهش تولید دانست و اظهار کرد: از مسئولان و متولیان امر و خانواده ها انتظار می رود تا در جهت بسط و گسترش فرهنگ کار، زمینه های لازم و مشوق های انگیزشی را در جهت توسعه آموزش های مهارتی فراهم کرده تا مهارت به عنوان یک ارزش مهم در بین آحاد جامعه ترویج داده شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/364263/مدیرکل-آموزش-فنی-و-حرفه-ای-اردبیل-مطرح-کرد--جهش-تولید-نیازمند-نیروهای-انسانی-متخصص-و-ماهر-است
بستن   چاپ