آریا بانو
2 هزار و 772 واحد کسب و کار استان مرکزی برای دریافت خسارت کرونا به بانک‌معرفی شدند
سه شنبه 31 تير 1399 - 17:30:18
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 2 هزار و 772 واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در این استان با پنج هزار و 364 نفر اشتغال برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی«محمدتقی آبایی‌»در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی افزود: 147 هزار و 900 واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در کشور با اشتغال 332 هزار و 720 نفر تاکنون در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند.
وی بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شناسایی واحدهای آسیب دیده از کرونا 14 رسته شغلی را بر اساس مصوبه هیات وزیران مشخص کرد که زیرمجموعه این رسته‌ها شامل یک میلیون واحد کسب و کار است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در قالب 14 رسته شغلی در نظر گرفته شده، 21 هزار واحد کسب و کار در این استان دچار آسیب و خسارت شده‌اند.
آبایی اظهار کرد: دولت 400 هزار میلیارد ریال تسیهلات 12 درصد به این بخش اختصاص داده که سهم استان مرکزی 6 هزار و 510 میلیارد ریال است.
وی گفت: تاکنون پنج هزار واحد صنفی آسیب دیده از کرونا نیز برای دریافت تسهیلات 18 درصدی خود به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که انتظار است بانک‌ها در این راستا تلاش مضاعفی به کار گیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه جدیدی برای آن دسته از صنوف که بیمه ندارند نیز داشته که بر مبنای آن این افراد به ازای هر نفر کارگر می‌توانند 80 میلیون ریال تسهیلات با نرخ 12 درصد و بازپرداخت 24 ماهه دریافت کنند.
آبایی گفت: از اسفندماه 98 تاکنون 9 هزار متقاضی بیمه بیکاری در استان مرکزی ثبت‌نام کرده‌اند که هشت هزار نفر آنان مشمول دریافت این بیمه هستند که اولویت پرداخت این بیمه به بیکارشدگان ناشی از بیماری کرونا بوده که تاکنون مبلغ مربوط به اسفند و فرودین‌ماه این قشر واریز شده و مبلغ اردیبهشت‌ماه نیز به زودی پرداخت می‌شود.
وی عنوان کرد: پرداخت سایر مشمولان بیمه بیکاری نیز پس از تشکیل کمیته‌های 2 نفره پرداخت می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/360415/2-هزار-و-772-واحد-کسب-و-کار-استان-مرکزی-برای-دریافت-خسارت-کرونا-به-بانک‌معرفی-شدند
بستن   چاپ