آریا بانو
ایجاد اشتغال صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی برای بیش از 1700 نفر
سه شنبه 31 تير 1399 - 13:39:56
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیر صندوق کارافرینی استان خراسان شمالی از جذب 110 درصدی اعتبارات اشتغال روستایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، نبی زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای ابلاغ اعتبارات اشتغال روستایی تا امروز 816 میلیارد و 630 میلیون ریال اعتبار به تعداد یک هزار و هشت طرح پرداخت شده است.
وی با اشاره به جذب بیش از 110 درصدی اعتبارات در دو سال گذشته، یادآور شد: با پرداخت این اعتبارات برای یک هزار و 715 نفر اشتغال ایجاد شده است که بیشترین آنها را جوانان تشکیل می‌دهند.
وی از پرداخت این اعتبارات به عنوان فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان در روستاها و اجرای طرح های استراتژیک متناسب با هر روستا یاد کرد.
نبی زاده خاطرنشان کرد: هر فردی که در مناطق روستایی بخواهد شغل ایجاد کند می‌تواند با داشتن تجربه و نیز مجوز های لازم از تسهیلات این صندوق استفاده کند.
وی پرداخت این تسهیلات را در رونق تولید و عرضه محصولات روستاییان و نیز ایجاد صنایع تبدیلی به عنوان حلقه گمشده کشاورزی استان بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: متقاضیان علاقمند می توانند با کسب مجوز های لازم و ثبت نام در سامانه کارا از این فرصت برای ایجاد اشتغال برای خود و خانواده بهترین بهره برداری را داشته باشند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی اظهارکرد: بیش از 49 درصد اعتبارات پرداختی اشتغال در بخش های اقتصادی کشاورزی، 30 درصد در بخش صنعت و 21 درصد در بخش خدمات بوده است.
بر این اساس خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات رتبه دو کشوری و در ارزیابی عملکرد رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
نبی زاده افزود: این در حالی است که در صورت وجود متقاضی هیچ مانع و محدودیتی درپرداخت تسهیلات نداریم و در صورت تایید طرح این تسهیلات در سریعترین زمان ممکن پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: تا به امروز این تسهیلات در چهار مرحله پرداخت شده و مرحله پنجم نیز از سوی صندوق توسعه ملی در حال انجام است.
44 درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند و شغل اصلی بسیاری از افراد نیز کشاورزی و دامپروری است.

http://www.banounews.ir/fa/News/360142/ایجاد-اشتغال-صندوق-کارآفرینی-امید-خراسان-شمالی-برای-بیش-از-1700-نفر
بستن   چاپ