آریا بانو
برنامه حفاظت و حراست از «بالابان» در همدان در حال تدوین است
سه شنبه 31 تير 1399 - 07:54:22
آریا بانو - معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: برنامه حفاظت و حراست از «بالابان» در اداره کل حفاظت محیط زیست استان در حال تدوین است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان همدان،مهدی صفی‌خانی ، اظهار کرد: «بالابان» یکی از گونه‌های‌ پرنده‌ شکاری از تیره شاهین سانان است که در معرض انقراض قرار دارد و از قبل در استان همدان شناسایی شده بود.
وی اضافه کرد: این بحث که این گونه مهاجر است یا ایست دائمی در استان همدان دارد، همیشه مطرح بود که اخیراً تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست یک جفت بالغ «بالابان» و دو جوجه را مشاهده کردند.
صفی‌خانی با بیان اینکه مشخص است که جوجه‌آوری «بالابان» در استان همدان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: محل زیست این گونه در حال انقراض شناسایی شده، مورد حفاظت قرار دارد و به صورت دائم رصد می‌شود.
وی ادامه داد: این پرنده جزء گونه‌هایی است که در محیط زیست استان برای آن برنامه عمل داشته‌ایم و خوشبختانه مشاهدات و پیگیری‌ها نشان داد که این گونه در استان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با اتخاذ برنامه‌های راهبردی نسلش را افزایش دهیم‌.
معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: برنامه‌هایی برای حراست و حفاظت از این پرنده کمیاب در حال تدوین است و امیدواریم بتوانیم از انقراض این گونه در معرض انقراض جلوگیری شود.
صفی‌خانی صیادهای غیرمجاز را بزرگترین تهدید «بالابان» عنوان کرد و گفت: این صیادان معمولاً از استان‌های جنوبی به استان مراجعه و اقدام به زنده گیری این پرنده می‌کنند که گاهاً با آن‌ها برخورد و به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

http://www.banounews.ir/fa/News/359984/برنامه-حفاظت-و-حراست-از-«بالابان»-در-همدان-در-حال-تدوین-است
بستن   چاپ