آریا بانو
اختصاص اعتبار 2میلیارد و 800 میلیون تومانی برای ایستگاه های سنجش گرد و غبار خراسان جنوبی
دوشنبه 30 تير 1399 - 12:27:04
آریا بانو - رایزنی برای خرید دو ایستگاه سنجش کیفی هوا برای خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: سال گذشته مبلغی بالغ بر 7 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی برای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافت .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی اظهار کرد:بر اساس مبلغ اعتباری اختصاص داده شده به حفاظت محیط زیست استان، طرح ها و پروژ های متعددی در خصوص مقابله و همچنین کاهش پدیده گرد و غبار در استان خراسان جنوبی تعریف و در حال اجرا است.
حسن اکبری با اشاره به این موضوع که بیش از دو میلیون هکتار از وسعت استان را کانونهای بحرانی فرسایش بادی تشکیل داده ، گفت: فعالیت‌های انسان‌ساز بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته ونیاز است تا این اداره کل دستگاه ها و تجهیزات لازم در خصوص پایش و آنالیز گرد و غبار در استان را دارا باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: از محل اعتبارات اختصاص داده شده به این اداره کل در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار، اعتباری بالغ بر دومیلیارد و هشتصد میلیون تومان جهت این موضوع اختصاص داده شد.
وی افزود: در حال حاضر در استان سه ایستگاه سنجش کیفی هوا یکی در مرکز استان و دو تا در شهرستانهای نهبندان سرایان مستقر است.
حسن اکبری در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متاثر از پدیده گرد و غبار ، با وجود 35 کانون بحرانی گرد و غبار در استان ، به ایستگاههای بیشتری در خصوص کنترل ،پایش و آنالیز گردو غبار نیازمندیم لذا با اختصاص این اعتبار، برنامه ریزی لازم در خصوص حفظ و نگهداری ایستگاه های سنجش موجود در استان انجام شده و مقدمات کار برای انتعقاد قرارداد در خصوص خرید دو ایستگاه جدید در حال انجام است.

http://www.banounews.ir/fa/News/359330/اختصاص-اعتبار-2میلیارد-و-800-میلیون-تومانی-برای-ایستگاه-های-سنجش-گرد-و-غبار--خراسان-جنوبی
بستن   چاپ