آریا بانو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خبر داد: حمایت از طرح‌های کارآفرینی نوین در استان
يکشنبه 29 تير 1399 - 12:40:34
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و مدیر اشتغال اداره کل استان در بازدید از موسسه فرهنگی هنری روزنامه خراسان و نشست با جانشین مدیر مسئول این روزنامه، از حمایت از طرح‌های کارآفرینی نوین در استان خبر دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ، محمد سنجری، ضمن بازدید از روزنامه خراسان با تقدیر از عملکرد این رسانه گفت: برای ما افتخار بزرگی است که یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های رسانه‌ای کشور در شهر مشهد و با نام خراسان فعالیت می‌کند و هیچ‌گاه از مسیر صداقت و عدالت و انصاف منحرف نشده و به پیگیری چالش‌های جامعه پرداخته که جای تقدیر دارد.
وی در تشریح اقدامات انجام شده در بخش تعاون این اداره کل توضیح داد: خراسان رضوی با وجود 7 هزار تعاونی و عضویت 4 میلیون نفر در 16 رسته و ایجاد اشتغال برای 115 هزار نفر از نظر تشکیل تعاونی‌ها در کشور رتبه دوم را داراست که یکی از اقدامات این تعاونی‌ها مثلاً در بخش مسکن تحویل 39 هزار واحد مسکن مهر بوده که اکنون 7 هزار فقره از آن باقی‌مانده است.
سنجری افزود: در بحث معین‌های اقتصادی که جزو تأکیدات استاندار خراسان رضوی بوده نیز 65 شرکت تعاونی به‌عنوان معین اقتصادی فعالیت می‌کنند.
وی درباره حوزه رفاه اجتماعی گفت: با توجه به شکل کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در استان‌ها 11 اداره کل زیرمجموعه آن بوده و همه افراد به‌نوعی از خدمات این وزارتخانه استفاده می‌کنند، عملاً در بخش رفاه اجتماعی فرایند کار اجرایی مشخصی برای ادارات کل استان‌ها در نظر گرفته نشده است و همه تصمیمات در سطح وزارت صورت می‌گیرد.
سید علی علوی جانشین مدیر مسئول روزنامه خراسان نیز در این نشست گفت: باور ما این است که هر مسئولی که در جایگاهی قرار می‌گیرد باید قبلاً تجربه مدیریت در بخش خصوصی را با همه سختی‌ها و مشقات آن داشته باشد تا قوانینی که وضع می‌کند با نگاه منطقی به این حوزه باشد.
وی افزود: بخش خصوصی امروز با مشکلات عدیده‌ای ازجمله تحریم، نبود منابع مالی و سرمایه در گردش و نبود مواد اولیه روبه‌روست اما با همین وضعیت معتقدیم اگر قرار است پروژه‌ای به پیشرفت برسد، باید به بخش خصوصی واگذار شود.
بابایی معاون اشتغال و کارآفرینی این اداره کل نیز گفت: در چند ماه اخیر یکی از طرح‌های مهم مطرح‌شده در این اداره کل که با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است احیای نذر کارآفرینی است.
وی همچنین با اشاره به خدمات شتاب‌دهنده فردوسی نیز گفت: کارخانه نوآوری که یکی از خدمات شهرداری مشهد در حوزه کارآفرینی و حمایت از استارت‌آپ‌هاست با محوریت این شتاب‌دهنده صورت گرفته است.
بابایی همچنین تأکید کرد: حوزه مشاغل خانگی و طرح‌های حمایتی از کسب‌وکارهای نوپا که با همکاری شتاب‌دهنده‌ها و بخش خصوصی صورت می‌گیرد، از مهم‌ترین اهداف ماست که نیازمند همراهی رسانه‌ای‌ است .

http://www.banounews.ir/fa/News/358400/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-خراسان-رضوی-خبر-داد--حمایت-از-طرح‌های-کارآفرینی-نوین-در-استان
بستن   چاپ