آریا بانو
با توافق ستاد مقابله با کرونای تهران صورت گرفت
ادامه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان در تهران/غربالگری سلامت دهان، دندان و گوش حذف شد
شنبه 28 تير 1399 - 10:17:04
آریا بانو - به گزارش ایسنا، مسعود ثقفی در ادامه افزود: توافق با ستاد کرونای تهران صورت گرفته و به همین علت فعالیت پایگاه های سنجش ادامه یافت.
وی افزود: تعداد مراجعه کنندگان برای سنجش سلامت بدو ورود به پایه اول در شهر تهران روزانه 2000 نفر است که نهایتا در پایگاههای مختلف تقسیم می شوند و شاید در طول یک روز 20 نفر به یک پایگاه بروند. ضمن آنکه پروتکلها رعایت می شوند و نگرانی خاصی از این بابت نداریم.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به اینکه به نظر می رسد این پیشنهاد به جهت کاهش تردد در سطح شهر مطرح شده بود گفت: ما از ستاد کرونای تهران استعلام کردیم؛ پایگاههای سنجش محصول همکاری مشترک آموزش و پرورش و سه دانشگاه علوم پزشکی است و افراد پروتکلها را رعایت می کنند.
ثقفی ادامه داد: اگر این کار را انجام ندهیم آغاز تحصیل دانش آموزان با مشکل بزرگی مواجه می شود و بچه ها نمی توانند به موقع ثبت نام کنند.
وی در پاسخ به اینکه چرا سنجش را برای مدتی به تعویق نمی اندازید؟ گفت: فاصله زمانی ما تا آغاز سال تحصیلی کاهش یافته و باید 15 شهریور مدارس اغاز به کار کنند. دوم آنکه دغدغههای بهداشتی را در پایگاها کم کردهایم، به عنوان مثال غربالگری سلامت دهان، دندان و گوش انجام نمیشود. در واقع مواردی که احتمال بروز آسیب وجود داشت را حذف کردیم و فقط آزمونهای اساسی را انجام دادیم.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در ارتباط با شبکه خبر اضافه کرد: با توجه به شرایط تهران، موارد نوبت دهی به پایگاهها محدود است و پایگاهها وسعت دارند و دو نماینده از آموزش و پرورش و سه نماینده از سه دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند و نگرانی کمی در این باره وجود دارد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/357370/ادامه-فعالیت-پایگاه-های-سنجش-سلامت-نوآموزان-در-تهران-غربالگری-سلامت-دهان،-دندان-و-گوش-حذف-شد
بستن   چاپ