آریا بانو
تقویت سیستم گوارشی به کمک زردآلو!
شنبه 28 تیر 1399 - 11:06:02 AM
آریا بانو - سلامانه: این میوه خوشمزه تابستانی بومی چین است و امروزه در تمام دنیا به دلیل ارزش تغذیهای بالایش شهرت دارد. زردآلو رسیده میوه‌ای خوشمزه است و هضم راحتی دارد. سرشار از فیبر است و به پیشگیری از بروز یبوست و بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند. از همین رو، برای این روزها که امکان فعالیت ورزشی و تحرک بیرون از منزل به‌دلیل شیوع کرونا وجود ندارد، بسیار مفید خواهد بود. 
به نقل از lanutrition، اغلب زردآلوها کمی طعم ترش‌ مزه دارند که باعث تحریک شیره‌های گوارشی می شوند. علاوه بر این، این میوه حاوی پکتین فراوان است که این فیبرها باعث تنظیم عملکرد سیستم گوارش و مقابله با تنبلی روده‌ها و یبوست شده و حتی مصرفش مشکلی برای افرادی که روده حساس دارند، ایجاد نمی‌کند. 
بتاکاروتن فراوان در برابر عفونت‌ها
زردآلو سرشار از پروویتامینA یا بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و برای رشد، سلامت پوست و مخاط‌ها همچنین بینایی تاثیر دارد. علاوه بر این، ویتامین A قدرت آنتی‌اکسیدانی و پاکسازی دارد و برای مقابله با سرطان و پیری سلو‌ل‌ها موثر است. البته مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها را نیز افزایش می‌دهد. 2 عدد زردآلو در روز می‌تواند نیمی از نیاز بدن به بتاکاروتن را تامین کند. این نکته به‌خصوص در مورد خانم‌های باردار، خانم‌هایی که قرص ضدبارداری مصرف می‌کنند و افراد سیگاری، اهمیت بیشتری دارد زیرا نیاز به ویتامین A در این شرایط افزایش پیدا می کند. براساس تحقیقات، بتاکاروتن زردآلو می‌تواند در مقابله با تاثیر مضر الکل بر کبد موثر باشد. علاوه‌ بر بتاکاروتن، زردآلو حاوی کاروتنوئیدهاست که این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی خاصیت ضدالتهابی دارند و از بدن در برابر سرطان سینه و استحاله ماکولای چشم ناشی از افزایش سن محافظت می‌کند.
منبع پتاسیم
زردآلو یکی از بهترین منابع غذایی برای تامین پتاسیم است که در برابر اسپاسم‌های عضلات و بهبود عملکرد عصبی-عضلانی موثر خواهد بود. البته این میوه خوشمزه سرشار از آهن، مس و منیزیم نیز محسوب می‌شود که برای افراد با سطح فعالیت بالا توصیه می‌شود. از همین رو، خوردن زردآلو تازه یا خشک برای تجدید قوا و جبران املاح از دست‌رفته بدن مفید است و به دفع مواد سمی ناشی از خستگی بدن کمک می‌کند. 

http://www.banounews.ir/fa/News/357296/تقویت-سیستم-گوارشی-به-کمک-زردآلو!
بستن   چاپ