آریا بانو
نشست خبری معاون امور زنان ریاست جمهوری؛
لزوم تحقق عدالت جنسیتی با حداکثر همگرایی و انسجام
سه شنبه 24 تير 1399 - 13:57:20
آریا بانو - خبرگزاری آریا- معاون رئیس جمهوری بر ضرورت تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه اسلامی و قرآنی و جمع آوری اطلاعات مشارکت زنان با حداکثر همگرایی و انسجام تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم معصومه ابتکار امروز سه شنبه در نشست تخصصی با مشاوران زن وزیران و دستگاه‌های اجرایی دولت افزود: تکالیفی که از سوی مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و در مفاد قانون در قالب سیاست‌های خانواده ابلاغ شده، تکالیفی فرابخشی است که تنها بر دوش معاونت امور زنان و خانواده نیست بلکه تکلیف و وظیفه جمعی تمام دستگاه‌های عضو دولت است.
وی ادامه داد: باید با حداکثر هماهنگی، هم افزایی و کار و تلاش برنامه ریزی شده در حوزه زنان را پیش ببریم تا هدف تحقق یابد و چهره زنان ایرانی در عرصه‌های داخلی و بین المللی تغییر ماهیت دهد.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه شرایط همه گیری کرونا مشکلات زیادی را بوجود آورده و سبک زندگی را تغییر داده است، خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد ما به این زودی به شرایط عادی بازگردیم پس باید هر چه سریعتر و جدی‌تر خود را با این شرایط از بعد اقتصادی و اجتماعی وفق دهیم و اجازه ندهیم فعالیت‌ها بخصوص در سال آخر دولت تعطیل شود.
وی یادآور شد: در سال آخر دولت که مقام معظم رهبری در گفتگو با نمایندگان هم بر آن تاکید و اعلام کردند سال آخر سال مهمی است؛ دولت با حداکثر تلاش و فعالیت، نتایج و صورت وضع کار خود را باید به دولت بعد ارایه دهد.
ضرورت تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه اسلامی و قرآنی
ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود، به عملکرد معاونت اشاره کرد و گفت: در حوزه زنان و خانواده، اقدامات و تلاش‌های خوبی کردیم که می‌توان به تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه اسلامی، دینی و قرآنی و نشات گرفته از مفاهیم عمیق قرآنی از سیره پیامبر و ائمه اطهار اشاره کرد.
وی افزود: دولت بر این مبنا در سیاست‌های ابلاغی مبتنی بر قانون ششم توسعه خود، حرکت خوبی را آغاز کرد و در نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در سال 96 با حضور رئیس جمهوری، شاخص‌های عدالت جنسیتی به تصویب رسید و کلیات آن طی سال 97 نهایی و برای دستگاه‌ها ابلاغ شد.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: سند‌های ارتقا وضعیت زنان و خانواد بر اساس این شاخص‌ها و با نگاه برنامه ریزی معطوف به نتیجه، در 31 استان تدوین شد و طی دو سال اخیر این 31 برنامه در شورای برنامه ریزی استان‌ها با تلاش بسیار جدی معاونت امور زنان و مدیران کل امور بانوان استان‌ها تدوین شد که گام بسیار مهمی در جهت عملیاتی کردن شاخص‌های عدالت جنسیتی و تحقق آن بود.
خانم ابتکار با بیان اینکه در کنار آن با همکاری مرکز آمار، شناسنامه شاخص‌های عدالت جنسیتی در جهت رصد و پایش این شاخص‌ها تنظیم و تهیه شد، خطاب به مشاوران زن وزرا و دستگاه‌های اجرایی گفت: این برنامه‌ها یک برش بخشی دارد و باید شما در بخش‌های خود بر مبنای این برنامه حرکت کنید. انتظار ما از شما مشاوران در این فرصت یکساله این است که در عرصه زنان کوشاتر باشیم و ذره‌ای کاستی و کوتاهی صورت نگیرد تا شاهد دستاورد‌های خوبی در حوزه زنان باشیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی با اشاره به اینکه توانستیم با همکاری مجلس دهم قوانین موثری به تصویب برسانیم، خاطرنشان کرد: عملگرایی خوبی با مجلس دهم داشتیم و امیدواریم با مجلس یازدهم هم طبق تاکید رهبری تعامل مفید سازنده داشته باشیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/354633/لزوم-تحقق-عدالت-جنسیتی-با-حداکثر-همگرایی-و-انسجام
بستن   چاپ