آریا بانو
زمینه بحث درباره حجاب باید مشخص شود
سه شنبه 24 تير 1399 - 10:45:27
زنان خبر
آریا بانو - داورپناه با بیان اینکه حجاب یک امر سیاسی در جهان است، گفت: سیاسی شدن حجاب اختراع جمهوری اسلامی نبوده و ریشه در تاریخ گذشته دارد، امروز دعوا بر سر حکم شرعی نیست، بلکه بر سر به رسمیت شناخته شدن و کسب تأیید است.

به گزارش بانو نیوز ، زهرا داورپناه »، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده عصر امروز (دوشنبه، 23 تیر) در نشست تخصصی حجاب که به مناسبت هفته عفاف و حجاب با موضوع «گفتگوهایی درباره حجاب» از سوی خبرگزاری حوزه و با همکاری جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: یکی از کارهایی که مداوم انجام می شود، پژوهش درباره حجاب است که کارهای علمی و پژوهشی بسیاری در حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته و کتاب هایی درباره پاسخ به شبهات درباره عفاف و حجاب منتشر شده است، اما یکی از چالش ها درباره حجاب این است که زمینه ها و ابعاد موضوع حجاب مشخص نیست.
عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه ما گفتگوهای خوب و علمی درباره حجاب خیلی کم داشته ایم ، تصریح کرد: گاهی ما یک کلمه را خیلی تکرار می کنیم و تصور ما این است که ظرفیت زیادی در این زمینه وجود ندارد، اما بعد متوجه می شویم در سطح ماندیم.
داورپناه اظهار داشت: یک راه گفتگو درباره حجاب این است که زمینه بحث را مشخص کنیم، گاهی یکی چالش ها درباره گفتگو ها درباره حجاب این است که آمیخته و سطحی است و زمینه بحث مشخص نیست، یعنی در زمینه های اجتماعی، فقهی، حقوقی و غیره بحث می شود.
وی یادآور شد: علم به معنای طبقه بندی است، ما طبقه بندی های خوبی درباره حجاب نداریم و افرادی که وارد مقوله حجاب می شوند، در زمینه مشخصی وارد نمی شوند، به عنوان مثال، حجاب به مثابه نسبت با حاکمیت یکی از زمینه های بحث حجاب است، مثلا نسبت حکومت با مردم و نسبت مردم با حکومت هر یک جای گفتگو دارد .
عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده افزود: حجاب به عنوان نسبت با جامعه و نسبت زنان با مردان از جمله موضوعات
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/354489/زمینه-بحث-درباره-حجاب-باید-مشخص-شود
بستن   چاپ