آریا بانو
روز به خیر آقای زنوزی!
سه شنبه 24 تير 1399 - 05:10:28
آریا بانو - بانک ورزش / در طول مدتی که مسابقات لیگ برتر به خاطر شیوع کرونا متوقف بود و کسی نمی‌دانست این بازی‌ها از سر گرفته خواهد شد یا نه، بیشتر انرژی و تمرکز محمدرضا زنوزی صرف تلاش برای لغو مسابقات شد. روزی نبود که یک نفر از مجموعه تحت امر او در مورد مضرات دنبال شدن لیگ مصاحبه نکند. زنوزی که به طور همزمان مالکیت دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی را بر عهده دارد، همه تخم مرغ‌هایش را در سبد «تعطیلی» گذاشت و به هیچ گزینه‌ای غیر از این فکر نکرد. حتی بعد از آنکه زمان ازسرگیری تمرینات اعلام شد و همه تیم‌ها کار را استارت زدند، تراکتور و ماشین به امر مالک‌شان دست روی دست گذاشتند. دست‌کم به روایت اخبار رسمی، دو تیم تبریزی تا واپسین روزها کادر بازیکنان‌شان را کامل نکردند و تن به برگزاری مسابقات تدارکاتی هم ندادند. آنها انگار تا لحظه آخر مطمئن بودند لیگ برگزار نخواهد شد، بنابراین طبیعی بود که با آغاز مجدد مسابقات، دچار دردسر شوند.
تراکتور و ماشین‌سازی پس از بازگشایی لیگ برتر هر کدام سه بازی انجام داده‌اند، اما حاصل کار دو تیم زنوزی در این شش بازی، مجموعا فقط کسب 4 امتیاز بوده است. تکلیف ماشین‌سازی که روشن است. این تیم هر سه بازی‌اش را به ترتیب برابر فولاد، نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس باخته است. شکست اول موجب تغییر در کادرفنی و حضور رضا مهاجری شد، اما ماشین با این مربی هم فعلا دو باخت دیگر داده است. تراکتور هم بعد از شکست روز نخست برابر نساجی در تبریز، در یک بازی خانگی نفت آبادان را برد و نهایتا مقابل استقلال تن به تساوی بدون گل داد. این در شرایطی است که اگر استقلال کمی خوش‌شانس‌تر بود، دومین شکست تراکتور و پنجمین باخت تیم‌های زنوزی از زمان بازگشایی لیگ را به سرخپوشان تبریزی تحمیل می‌کرد.
الان شرایط جدول طوری است که تراکتور به طور جدی خطر از دست دادن سهمیه آسیایی را حس می‌کند. تراکتور در ادامه لیگ با سه تیم گردن‌کلفت سپاهان، شهرخودرو و فولاد بازی دارد، پیکان و شاهین بوشهر هم که برای بقا می‌جنگند دیگر رقبای این تیم خواهند بود و از همه جالب‌تر مصاف تراکتور با ماشین در داربی کاملا خانوادگی تبریز است. در مجموع برنامه قرمزها اصلا ساده نیست. از سوی دیگر هم ماشین‌سازی در فاصله پنج امتیازی تا منطقه خطر، نمی‌تواند از بقا در لیگ برتر خاطرجمع باشد. شاید اگر زنوزی زودتر کوتاه می‌آمد و به جای تمنای تعطیلی، تیم‌هایش را برای مبارزه و رقابت آماده می‌کرد، الان شرایط برای او خیلی بهتر بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/354329/روز-به-خیر-آقای-زنوزی!
بستن   چاپ