آریا بانو
«جواد عزتی» نخستین بازیگر 2 میلیاردی سینما در سال 99
یکشنبه 22 تیر 1399 - 6:15:53 PM
آریا بانو - ستاره ها / سینما پس از نزدیک به پنج ماه تعطیلی با اکران دو شش فیلم از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز به کار کرد اما تنها دو فیلم در این میان توانستند در چرخه اکران فروش نسبتا موفقی داشته باشند، فیلم سینمایی «خوب بد جلف» و «شنای پروانه» نمایندگان موفق سینمای پساکرونا محسوب می شوند.
فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت اما در این میان یکه تازی می‌کند و به تازگی مرز دو میلیارد تومان فروش را پشت سر گذاشته است.
شنای پروانه از جمله آثار اکران نوروزی سال 99 بود، شاید این فیلم در کنار «خوب بد جلف» می‌توانستند این روز‌ها جشن 10 میلیاردی شدن خود را برگزار کنند، اما با وضعیت موجود هم عبور «شنای پروانه» از مرز دو میلیارد تومان فروش هم موفقیتی خوب به حساب می‌آید.
جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری به ایفای نقش می‌پردازند.
فیلمنامه دارای یک هزارتوی خاص است، معمایی که هر لحظه بخشی از آن توسط شخصیت اصلی باز می شود اما در پایان مخاطب را به کلی کیش و مات می کند، روایت معمایی از یک قتل و پس از آن دلیل اقدامی که منجر به قتل شده به خوبی توسط فیلمنامه بسط و گسترش یافته و نقاط عطف را در محل هایی درست عرضه می کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/352891/«جواد-عزتی»-نخستین-بازیگر-2-میلیاردی-سینما-در-سال-99
بستن   چاپ