آریا بانو
مأموریت‌های متهم پلیس‌نما در پایتخت
يکشنبه 22 تير 1399 - 13:58:54
آریا بانو - روزنامه شهروند / مأموران آگاهی مرد مأمورنمایی را که از نوجوانان جنوب‌شرق تهران اخاذی می‌کرد، دستگیر کردند. این متهم سی ساله با استفاده از سلاح کمری و ادوات نظامی با تهدید و ارعاب نوجوانان را سوار بر خودرو و در ازای آزادی‌شان طلب پول می‌کرد.
ماجرای این پرونده چندی پیش با ارایه چند گزارش مشابه در حوزه استحفاظی پایگاه ششم آگاهی تهران کلید خورد. یکی از شاکیان این پرونده در اظهاراتش به مأموران گفت: «چند روز پیش مرد جوانی که مدعی بود مأمور انتظامی است، با یک خودرو دنا که مجهز به ال‌ای‌دی با شیشه کاملا دودی و آژیر پلیس بود، من را به زور سوار ماشین کرد و گفت که در پارک مشروب و مواد مصرف کرده‌ام. او با تهدید سلاح گرم و دستبندی که همراه داشت، از من امضا و اثر انگشت گرفت.» بعد از آن هم چند شکایت مشابه به مأموران گزارش شد.
با شروع تحقیقات مشخص شد که متهم مردی سی ساله به نام خسرو است که در ساعات پایانی شب در پارک‌های منطقه کیان شهر پرسه‌زنی می‌کند. تیم مجربی از کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تعقیب و مراقبت موفق شدند متهم را در ساعت ١٥ دقیقه بامداد هجدهم تیرماه در عملیاتی پلیسی داخل خودرو دنای خاکستری‌رنگ دستگیر کنند .
در بازرسی از خودرو متهم یک آژیر پلیسی پخش صدا، یک عدد دستبند، سه قوطی گاز اشک‌آور، یک شوکر، یک ال‌ای‌دی پلیسی نصب‌شده روی خودرو و تعداد ٦ برگ حکم مأموریت ارگان‌های نظامی و انتظامی و یک برگ حکم مأموریت ناجا، تعداد دو برگ درخواست استفاده از خط ویژه بدون مهر و امضا، تعداد ٦ عدد کارت‌ شناسایی ارگان‌های دولتی، انواع کارت‌های شناسایی، تعداد هفت برگ چک به مبلغ ٥٧٠ میلیون ریال، سه دستگاه گوشی سامسونگj٧ ، اپل٦ و سامسونگ ساده با سیم کارت کشف شد .
اما متهم در بازجویی‌ها مدعی شد که مجوز تجهیزات دفاعی را دارد و شاکیان با او خصومت شخصی دارند و اظهارات آنان را قبول ندارد. با وجود این، متهم با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم قرار گرفت. شهروندانی هم که به این شیوه از آنها اخاذی و سرقت ‌شده است، می‌توانند به منظور طرح شکایت و شناسایی متهم به پایگاه ششم مراجعه کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/352790/مأموریت‌های-متهم-پلیس‌نما-در-پایتخت
بستن   چاپ