آریا بانو
نقد داوری دیدار بزرگ هفته؛ اشتباه اکرمی چه بود؟
يکشنبه 22 تير 1399 - 02:45:37
آریا بانو - ورزش 3 / سعید مظفری زاده عملکرد حسن اکرمی و کمک‌های او را در دیدار حساس هفته بیست و چهارم استقلال و تراکتور بررسی کرد.
مهم‌ترین دیدار هفته بیست و چهارم در ورزشگاه آزادی و میان دو تیم استقلال و تراکتور تبریز دقایقی قبل با تساوی بدون گل به پایان رسید؛ حسن اکرمی قاضی این میدان بود و به نظر سعید مظفری زاده او چند اخطار را می‌توانست به بازیکنان دو تیم بدهد اما از این امر امتناع کرده است. بویژه به اکبر ایمانی که اخطار او می‌توانست زمینه ساز اخراج هافبک کلیدی تراکتور شود.
در ادامه نظرات کارشناسی مظفری زاده درباره دیدار امشب را با هم مرور می‌کنیم:
دقیقه 15: تکل اکبر ایمانی به روی فرشید اسماعیلی مستحق دریافت کارت زرد بود که داور اعتقادی به کارت زرد نداشت و به تذکر اکتفا کرد.
دقیقه 38: اعتراض روزبه چشمی برای آفساید بی‌مورد بود و تصمیم کمک داور دوم بازی برای ادامه کار درست بود.
دقیقه 46: تکل مدافع تراکتور برای تصاحب توپ در ارتفاع توپ بود و خطایی رخ نداد و صحیح بود و اعتراض بازیکنان استقلال بی‌مورد بود.
دقیقه 53: در صحنه درگیری آرش رضاوند و اکبر ایمانی، اخطار به رضاوند بی‌مورد بود چرا که حرکت خاصی انجام نداده بود ولی رفتار غیر ورزشی اکبر ایمانی مستحق کارت زرد بود که داور این کار را انجام داد.
دقیقه 55: برخورد توپ به دست مدافع تیم استقلال پشت محوطه آبی‌ها به دلیل شرایط طبیعی دست، نمی‌توانست خطا باشد و اعتراض بازیکنان تراکتور اشتباه بود.
دقیقه 58: جدال رضا اسدی و شیخ دیاباته به درستی توسط داور اعلام خطا شد و این جدال چون بر سر توپ بود، می‌توانست به عنوان خطای بی ملاحظگی تلقی شود و اخطاری را برای شیخ دیاباته داشته باشد.
دقیقه 84: مسعود ریگی که شانسی برای بازی با توپ نداشت، با خطا روی مسعود شجاعی داور را مجاب به دادن کارت زرد کرد.
دقیقه 93: تکل روزبه چشمی به روی مسعود شجاعی خطا بود و این خطا با توجه به موقعیت خوبی که در اختیار تراکتوری‌ها بود می‌توانست با کارت زرد برای چشمی همراه شود که داور اخطاری به چشمی نداد.

http://www.banounews.ir/fa/News/352444/نقد-داوری-دیدار-بزرگ-هفته؛-اشتباه-اکرمی-چه-بود؟
بستن   چاپ