آریا بانو
نقدی بر تعدد نهادهای تصمیم‌گیر برای آموزش و پرورش
شنبه 21 تير 1399 - 08:46:04
آریا بانو - به گزارش ایسنا، محمود مهرمحمدی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «چالش‌های سیاست‌گذاری در آموزش و پرورش» برگزار شد، با بیان اینکه باید فکری برای تعدد نهادهای تصمیم گیری برای آموزش و پرورش در نگاه کلان حاکمیتی داشته باشیم گفت: این شرط حکمرانی خوب نیست که ما با این تعدد نهادهای تصمیم گیر برای یک دستگاه کلیدی و زیربنایی روبه رو باشیم.
وی افزود: راه حل اساسی کاهش این تنوع است. باید به یک نگاه بلند مدت حاکمیتی برای رسیدن به وضعیت حکمرانی خوب در آموزش و پرورش برسیم. البته این مشکل فقط به آموزش و پرورش برنمی‌گردد و در آموزش عالی هم مصداق دارد و باید آنجا هم فکری اساسی صورت گیرد.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: یعنی مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نقش شورای عالی را به عنوان نقش مرجعیت کارشناسی به رسمیت بشناسند. شورای عالی آموزش و پرورش اختیارات و وظایفی دارد اما در این وضعیت آشوبناک کنونی فارغ از نگاه بلند مدت حکمرانی خوب باید در نگاه کوتاه مدت شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان مرجعیت کارشناسی بپذیریم.
وی با بیان اینکه اکنون شواری عالی نقش مرجعیت کارشناسی ندارد گفت: باید مجلس ، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و ... در فرایندها به طور رسمی نظر کارشناسی شورای عالی را بگیرند که اکنون این امر در فرایندها دیده نشده است.
مهرمحمدی ادامه داد: اگر همه نهادهای تصمیم گیر تامل کنند و مرجعیت کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش را به رسمیت بشناسند بزرگترین دستاوردی است که می‌تواند در این زمینه حاصل شود.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش درباره علت عدم اجرای سندتحول بنیادین گفت: آموزش و پرورش طی 10 سال گذشته مسئول درستی برای اجرای سند انتخاب نکرده است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/351556/نقدی-بر-تعدد-نهادهای-تصمیم‌گیر-برای-آموزش-و-پرورش
بستن   چاپ