آریا بانو
دریافت 50 درصد بدهی‌های برقی از عراق
شنبه 21 تیر 1399 - 8:26:51 AM
آریا بانو-

همایون حائری  معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر اکنون به کشورهایی نظیر ترکمستان صادرات برق داریم و به دنبال این هستیم که واردات و صادرات داشته باشیم، شبکه ما به ترکمنستان وصل است، میزان کمی هم وارد می‌کنیم تا تبادل الکتریکی برقرار باشد.

او در ادامه در خصوص آخرین وضعیت صادرات برق به کشور عراق اضافه کرد:  ارتباط خوبی با کشور عراق به لحاظ تبادل انرژی داریم،  صادرات به عراق هم همچنان ادامه دارد و در سفر اخیر وزیر نیرو به این کشور نیز یک قرارداد دو ساله منعقد شد

حائری بیان کرد: در حال حاضر 50 درصد بدهی‌های برقی را از کشور عراق دریافت کرده ایم و در فرآیند‌ای قرار داریم که از طریق مناسبات بانکی که وجود دارد بقیه بدهی را هم دریافت کنیم.

معاون وزیر نیرو در خصوص صادرات برق به کشور افغانستان نیز افزود: از سالیان گذشته میزان اندکی به مناطقی از این کشور صادر برق داریم و میزان آن بین 100 تا 120 مگاوات متغیر است.

حائری تصریح کرد: کل رقم صادرات برق کشور ما متغیر است و میزان آن بسته به فصل گرم و سرد سال متفاوت است، اما ارتباط الکتریکی با کشور‌های همسایه تداوم دارد.


http://www.banounews.ir/fa/News/351533/دریافت-50-درصد-بدهی‌های-برقی-از-عراق
بستن   چاپ