آریا بانو
ائتلاف جهانی بر ضد کرونا با هوش مصنوعی
جمعه 20 تير 1399 - 16:29:21
آریا بانو - مهر / ائتلاف یادشده CAIAC نام دارد و قصد دارد در اولین گام یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کند که با استفاده از هوش مصنوعی و تجارب انسانی تصمیم گیران را در سطح جهان برای مقابله با ویروس کرونا یاری خواهد کرد.
برای ارتقای هوش مصنوعی این پلتفرم از داده‌های بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی مرتبط با ویروس کرونا در کشورهای مختلف استفاده می‌شود تا از دقت و صحت توصیه‌های ارائه شده از این طریق اطمینان حاصل شود. به گفته سایروس هادز رئیس این ائتلاف مقابله با ویروس کرونا بدون استفاده از داده‌های مختلف و ابزار پیشرفته‌ای همچون هوش مصنوعی ممکن نیست و امروزه همه دنیا به این نتیجه رسیده است که نابودی کرونا مستلزم عزم و همکاری جمعی است.
از جمله نهادها و مجموعه‌های همکار مشهور این طرح می‌توان به دانشگاه استنفورد، یونسکو، بنیاد مک گاورن و برخی شرکت‌های بزرگ خصوصی فعال در حوزه هوش مصنوعی مانند C3.ai، stability.ai، Element AI, Axis, GLG و Planet اشاره کرد.
انتظار می‌رود با اجرای این طرح مشکلاتی مانند انتشار اخبار دروغین در مورد ویروس کرونا، ردگیری و شناسایی افراد و نقاط آلوده به ویروس کرونا، شناسایی روش‌های درمانی مطمئن برای مقابله با کرونا بهتر حل شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/351157/ائتلاف-جهانی-بر-ضد-کرونا-با-هوش-مصنوعی
بستن   چاپ