آریا بانو
4 مشکل جنسی‌ای که دیابت در زنان ایجاد می‌کند
جمعه 20 تير 1399 - 15:50:50
آریا بانو - سلامانه: اثرات جنسی دیابت در زنان ممکن است کمتر از مردان آشکار باشد. اما زنان دیابتی هم ممکن است مشکلاتی را تجربه کنند،
از جمله مشکلات جنسی در زنان دیابتی می‌توان به این موارد اشاره کرد: - خشکی: خشکی واژن شایع‌ترین مشکل جنسی زنان دیابتی است. قند بالای خون ممکن است باعث سخت شدن دیواره رگ‌های خونی در دیواره واژن شود. این عارضه می‌تواند بر لغزنده سازی تاثیر منفی بگذارد و آمیزش را دردناک کند. استفاده از ژل‌های لغزنده کننده که در داروخانه‌ها در دسترس است، می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.
اختلال حس: قند خون بالا بر عروق خونی که خون را به رشته‌های عصبی می‌رسانند، تاثیر می‌گذارد. این اعصاب به‌درستی کار نکنند، ممکن است حس شما در واژن کاهش یابد و درنتیجه در برانگیختگی یا رسیدن به اوج لذت دچار اشکال شوید.
عفونت‌های واژن: اگر قند خون به‌درستی کنترل نشود، با احتمال بیشتری ممکن است دچار عفونت‌های قارچی تناسلی یا عفونت دستگاه ادراری شوید. خارش، سوزش و تحریکی ناشی از این عفونت‌ها ممکن است آمیزش را دردناک کند. اگر این نشانه‌های عفونت در شما ظاهر شدید، برای درمان به پزشک مراجعه کنید.
افسردگی: مشکلات کنترل دیابت ممکن است باعث اضطراب یا افسردگی شما شود. این وضعیت ممکن است بر میل جنسی شما تاثیر بگذارد. دیابت نوع 2 همچنین ممکن است با افزایش وزن همراه باشد که به‌نوبه خود بر عزت‌نفس شما تاثیر می‌گذارد. روان‌درمانی، دارودرمانی یا ترکیبی از این دو می‌تواند به شما کمک کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/351119/4-مشکل-جنسی‌ای-که-دیابت-در-زنان-ایجاد-می‌کند
بستن   چاپ