آریا بانو
ارزش فجرسپاسی 6 میلیون تومان نبود؟
چهارشنبه 18 تير 1399 - 01:34:55
آریا بانو - ورزش 3 / مدیرعامل باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز نسبت به آنچه بی‌تفاوتی مسؤولان استان فارس می‌داند، واکنش نشان داد.
فجر شهید سپاسی شیراز که در نیم‌فصل اول از بالانشینان لیگ یک و جزو کاندیداهای صعود به شمار می‌رفت، با بروز مشکلات مالی و نتایج دور از انتظار اکنون در رده دهم جدول رده‌بندی قرار گرفته تا امیدهای صعودش از بین برود.
رسول فلاح، مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی پس از تساوی تیمش برابر خوشه طلایی ساوه در گفت‌وگویی نسبت به بی‌تفاوتی‌ مسؤولان استان فارس به این تیم واکنش نشان داده است که مشروح صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید.
* نیم‌فصل یک میلیارد کمک می‌کردند، شانس صعود بودیم
فلاح در این باره گفت: از نیم‌فصل که ما صدر جدول بودیم، تمام مسؤولین استان را در جریان امورات تیم گذاشتم و گفتم اگر یک میلیارد تومان بدهید ما دو سه بازیکن خواهیم خرید که قطعا به تیم کمک می‌کنند چون شرایط تیم خوب است و می‌توانیم شانس صعود باشیم. توقعی نداشتیم که مثلا 12-10 میلیارد به ما بدهند اما همان کمک را هم نکردند. تیمی که این هفته برابرش بازی کردیم را دیدید که به لحاظ مالی تمکن خوبی داشت. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم با تیم‌های صنعتی رقابت کنیم. بضاعت ما همین است و همین داشته‌هایی که داریم هم انگیزه ندارند چون این بچه‌ها هم مثل اقشار مختلف مردم 5-4 ماه در شرایط قرنطینه بودند و وضعیت اقتصادی خوبی ندارند. ما اکنون به لحاظ مالی صفر هستیم اما تیم‌های صنعتی به هر حال دارند و می‌آورند و می‌دهند اما وقتی پول نباشد انگیزه هم نیست.
* فجرسپاسی افسرده و پژمرده شده است
مدیرعامل فجرسپاسی یادآور شد: اولین چیزی که در فوتبال کمک می‌کند منابع مالی خوب است و شما هر چه کادر فنی و بازیکنان خوبی داشته باشید ولی پول نداشته باشید، به مرور زمان دچار مشکل و بی‌انگیزگی و افسردگی می‌شوند. ما در این 5-4 ماه کرونا دچار همین مقوله یعنی افسردگی و پژمردگی شدیم. 10روز مانده به شروع مجدد بازی‌ها بعد کرونا، مکاتبه با استاندار، شورای شهر و دیگر مسؤولین استان داشتیم و گفتیم شرایط ما این است؛ هر سفر ما 50 میلیون هزینه دارد و بچه‌های ما توقع کمی دارند. هزینه‌های روزانه زندگی‌شان را لااقل کمک کنید اما تا این لحظه هیچ اتفاقی نیفتاده و مشخص نیست که چه تصمیم خواهند گرفت.
* مردم شیراز از پشت پرده‌های تیم فجر خبر ندارند
وی تاکید کرد: من حرف که می‌زنم عده در فضای مجازی شیطنت می‌کنند. من گفتم ما شش میلیارد نداریم که سالن شش هزار نفری مان را تکمیل کنیم ولی تیم‌های دیگر فقط 18میلیارد یا 21 میلیارد صرف بستن تیمشان می‌کنند. به زور وارد مسابقات می‌شوند و می‌خواهند نتیجه بگیرند و حقشان هم هست. حق مسلم مردم شیراز هم این است که یک تیم خوب در لیگ داشته باشند اما آنها از پشت صحنه و پشت پرده ما خبر ندارند. الان با قرض و قوله و دوستان عزیزی که به ما کمک می کنند و کمک اندک بعضی از اسپانسرها فقط توانسته‌ایم خرج ایاب و ذهاب تیم را تهیه کنیم. سال گذشته دیدید که تیم در سراشیبی سقوط بود اما کادر فنی و بازیکنان تیم را نجات دادند و خدا هم کمک کرد که تیم ماند اما باز برای استان درس نشد. نمی‌دانند که تیم ما چه موهبت و گوهر گرانبهایی است که مزین به نام یک شهید است.
*گردن کج کردن برای کمک به فجر را برای خودم زشت نمی‌دانم
فلاح با بیان اینکه امیدوارم مسؤولین استان به خودشان بیایند هم دست به دست هم بدهیم تا یک تیم قوی داشته باشیم گفت: اینکه بنشینیم و بدون کمک عملکرد تیم را قضاوت کنیم درست نیست. ما اگر ایستاده‌ایم به خاطر تعهدی است که به جوانان شهرمان داریم والا هر روز صبح به جای اینکه بخواهیم روی کار فنی کار فنی تیم تمرکز کنیم مجبوریم با کاسه گدایی از در این اداره به آن اداره و دفتر فلان شخص برویم. واقعا زشت است اما من برای اینکه برای مردم شیراز و جوانان‌مان است برای خودم زشت نمی‌دانم و از اینکه گردن کج کنم خجالت نمی‌کشم . حاضرم بیشتر از این هم کار کنم ولی مردم باید بدانند.
* فجر ارزش 6 میلیون هم نداشت؟
مدیرعامل فجر با حمله به صدا و سیمای مرکز استان فارس یادآور شد: دیروز شما دیدید که فجرسپاسی در شیراز بازی داشت، اما صداوسیمای مرکز فارس یک بازی دیگر از فلان استان را پخش زنده کرد چون طلب 6 میلیون پول از ما کردند تا بازی ما را با پرداخت آن پخش کنند و نداشتیم. واقعا مشت نمونه خروار است و این نمونه‌ای از مشکلاتی است که در استان گریبانگیر ما است. ما با این تفکرات به جایی نمی‌رسیم. کسی که می‌خواهد اسپانسر ما شود این چیزها را می‌بیند و نمی‌آید. من متاسفم برای مسؤولین صدا و سیمای مرکز فارس. شما باید جوابگوی مردم و هواداران شهید سپاسی باشید. لیاقت فجر سپاسی 6 میلیون پول است که شما نیامدید؟ من از هواداران مردم شیراز می‌خواهم که در همان خانه‌هایشان به خاطر این حرکت صدا و سیما یک دست برای آنها بزنند و برایشان هورا بکشند. آنها باید پاسخ بدهند. فجر تیم اول استان فارس است و نامش مزین به یک شهید است. من از مدیرکل صدا و سیمای فارس می‌خواهم که جواب من را بدهد. من مشکلی ندارم و حرفم را پوست کنده می‌زنم. ما با چنین شرایطی به زور تیمداری می کنیم.
* آقای استاندار! نامه در استانداری فقط دست به دست می‌شود
او اضافه کرد: هواداران و مردم شیراز باید بدانند ما دست‌هایمان بالاست و بیشتر از این نمی‌توانیم. 6-5 بازی دیگر داریم و هر جور باشد با کمک دوستانی که در خفا برای رفت و آمد تیم به ما کمک می‌کنند جلو می رویم. من نه انتقاد و تخریب نمی‌کنم من خواهش می‌کنم که مدیران دیدگاه‌شان را عوض کنند. به شورای شهر نامه نوشتم که بعضی‌هایشان خوب هستند انصافا اما بعضی‌هایشان نه. به استانداری نامه زدم. آقای استاندار عزیز شما نامه ما را به معاون‌تان پاراف کردید و باز این معاون به معاون دیگرتان پاراف کرده است. شما خیلی خوب هستید، اما باز هیچ اهمیتی به ما ندادند. حتی یکی از دوستان جلسه‌ای که قرار بود برای کمک به تیم ما در استانداری تشکیل شود را لغو کردند. آقای استاندار خودش فوتبال را دوست دارد و بارها شخص من را حمایت کرده و تیم را هم تا جاهایی کمک کرده، اما آقای استاندار معاونین‌تان تا این لحظه هیچ کمکی به ما نکرده‌اند.
* خسته شدم، لیگ تمام شود فکری به حال خودم خواهم کرد
فلاح تصریح کرد: ادامه این وضع چیزی جز تخریب تیم ما و خود ما نیست. امیدوارم هرچه زودتر بازی‌ها تمام شود. من بیشتر از این توان ندارم چون هرچه داد می‌زنم می‌بینم که کسی فکری به حال این تیم نمی‌کند، پس لااقل خودم فکری برای خودم بکنم. جا دارد از سردار غیاثی که 33 سال همه جوره از لحاظ سخت افزاری از ایاب و ذهاب، خوابگاه و ... مجموعه سپاه به ما کمک می‌کند، تشکر کنم و همچنین سردار بوعلی که خالصانه کمک می‌کنند و پای کار ایستاده‌اند. استان هم باید پای کار باشد چون یک دست صدا ندارد. از مسؤولین‌مان تشکر می‌کنم. درد زیاد است همین که ما باید با یک میلیارد، هشت تیم را در دست اول نگه داشته‌ایم، لطف خدا بوده است. تک تک بازیکنانم که در این 5 ماه دوام آورده‌اند را تحسین می‌کنم. از سربازهایی که دو سه ماه است که خدمت‌شان تمام شده، اما ایستاده‌اند و کار می‌کنند، تشکر می‌کنم. به هر حال این فصل هم تمام می‌شود و روسیاهی‌اش به کسانی می‌ماند که می‌توانستند و کمک نکردند.

http://www.banounews.ir/fa/News/349419/ارزش-فجرسپاسی-6-میلیون-تومان-نبود؟
بستن   چاپ