آریا بانو
برگزاری «متمرکز» مسابقات راهکاری برای داشتن لیگ کشتی پس از کاهش کرونا
چهارشنبه 18 تير 1399 - 01:10:20
آریا بانو - تسنیم / بعد از عبور از دوره اوج‌گیری دوباره کرونا، باید دید برگزاری لیگ کشتی به صورت متمرکز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تا چه حد امکان‌پذیر خواهد بود.
لیگ کشتی از دیرباز به اشکال مختلف برگزار شده و در دوره ریاست مدیران مختلف، شکل و شیوه مخصوص به خود را داشته است. در هر رشته‌ای برگزاری لیگ به بهبود وضعیت معیشتی ورزشکار و صاحب درآمد شدن آنها کمک می‌کند، از این رو فدراسیون‌ها راهکارهای خاص خود را برای این رقابت‌ها دارند.
بعد از آنکه لیگ برتر فصل گذشته آزاد و فرنگی در فاصله کوتاهی بعد از تغییر و تحول مدیریتی در فدراسیون کشتی، با انتقادات زیادی برگزار شد، سازمان لیگ تلاش کرد که در ادامه مسابقات با ایرادهای کمتر و اسپانسرهای قوی‌تر و بیشتر به انجام برسد اما کرونا باعث شده شک و شبهه زیادی در خصوص برگزاری این رقابت‌ها وجود داشته باشد.
سازمان لیگ پیش از این اعلام کرده بود که تصمیم به آغاز لیگ از ابتدای مرداد ماه دارد، اما کشور با اوج گیری دوباره کرونا مواجه شد و همچنان کشتی جزو رشته‌هایی است که اجازه فعالیت رسمی ندارد.
در این وضعیت به نظر می‌رسد یکی از راهکارهای فدراسیون کشتی برای انجام لیگ برتر، برگزاری متمرکز این رقابت‌ها در مجموعه‌ای باشد که توان قرنطینه کشتی‌گیران و برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشد.
طبیعتا در شرایطی که پروازها و استفاده از وسایل نقلیه جمعی، ریسک ابتلا به کرونا را بیشتر می‌کند، برگزاری متمرکز مسابقات و تحت نظر داشتن کشتی‌گیران در مدت مشخص می‌تواند تا حدود زیادی شرایط مساعد برای برگزاری لیگ را فراهم کند. البته این نیز در شرایطی است که کشور بار دیگر در شرایط بهتری در خصوص میزان مبتلایان به بیماری پیدا کند و کشتی بتواند مجوزهای لازم برای برگزاری مسابقه و بازگشایی سالن‌ها را بگیرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/349410/برگزاری-«متمرکز»-مسابقات-راهکاری-برای-داشتن-لیگ-کشتی-پس-از-کاهش-کرونا
بستن   چاپ