آریا بانو
وصیت کالدرون برای فرهاد مجیدی!
چهارشنبه 18 تير 1399 - 00:45:05
آریا بانو - روزنامه گل / دیروز جلسه هیات‌مدیره باشگاه استقلال با حضور اعضای جدید برگزار شد. اجازه بدهید به این ترکیب هیات‌مدیره هم مثل ترکیب‌های مشابه قبلی در پرسپولیس و استقلال چندان خوشبین نباشیم؛ مخصوصا که یکی از اعضای جدید هنوز نیامده از «جام اسنپی» پرسپولیس حرف زده و با حجم عظیمی از پوپولیسم تکلیف همه را روشن کرده است. حالا این به کنار. سوژه مطلب پیش رو، مصاحبه‌ای است که آقای خلیل‌زاده پس از پایان جلسه انجام داده و البته مشابه آن را قبلا از زبان سعادتمند، مدیرعامل باشگاه هم شنیده بودیم. بعد از بازی با سایپا شایعات زیادی در مورد اولتیماتوم باشگاه به فرهاد مجیدی مطرح شده بود، اما حالا خلیل‌زاده این حرف و حدیث‌ها را رد کرده و گفته: «نه چیزی دیده‌ام و نه چیزی شنیده‌ام.» خیلی هم عالی!
صد البته انتظاری جز تکذیب این شایعه نداشتیم، اما اگر فرهاد مجیدی باهوش باشد، گول این حرف‌ها را نمی‌خورد و کار را جدی می‌گیرد. گابریل کالدرون، سرمربی موفق پرسپولیس در نیم‌فصل اول مشکلات زیادی با مدیرعامل وقت باشگاه داشت. بعد از شکست خانگی سرخپوشان برابر نفت مسجد سلیمان که چهارمین باخت این تیم بود، دقیقا همین حرف و حدیث‌ها در مورد اخراج مربی آرژانتینی منتشر شد. اتفاقا باشگاه برای صبح روز بعد از بازی کالدرون را احضار کرد، اما این مربی راهی دفتر مدیرعامل نشد. پس از آن باشگاه بیانیه داد و از سرمربی تیم پشتیانی کرد. ساعتی بعد مصاحبه حمایتی افشین پیروانی هم منتشر شد. از همان زمان پیروزی‌های پی‌درپی پرسپولیس از راه رسید؛ هفت برد متوالی که این تیم را فهرمان نیم‌فصل کرد و به نیمه‌نهایی جام حذفی رساند. به این ترتیب کالدرون این بار در قامت یک مربی فاتح به برنامه تلویزیونی فوتبال برتر دعوت شد. آنجا از او پرسیدند: «آیا وقتی می‌باختی، نگران اخراج شدن نبودی؟» جواب کالدرون فوق‌العاده بود: «من پیرمرد فوتبال هستم و عمرم را در این راه پشت سر گذاشته‌ام. خوب می‌فهمم که وقتی باشگاه در یک روز دو بار از من حمایت می‌کند، معنی‌اش این است که آماده باش؛ داری اخراج می‌شوی!»
حالا حکایت فرهاد مجیدی است. اتفاقا او وقتی این حمایت‌ها را می‌بیند باید نگران‌تر شود. تجربه نشان داده خیلی مواقع اینها صرفا جنبه «نمایش» دارد، شو است، جزو تشریفات کار است. کالدرون را از آن تنگنا، فقط پیروزی‌های پیاپی نجات داد، گرچه نهایتا مشکلات شخصی مدیرعامل وقت با او منجر به جدایی پرهزینه‌اش شد. الان هم فرهاد را فقط «اسکوربرد» و اعداد ثبت‌شده روی آن می‌تواند نجات بدهد. اینکه مجیدی سرمایه است و پشتش هستیم و ... فقط حرف است، در عمل مربی را نتیجه نگه می‌دارد و لاغیر.

http://www.banounews.ir/fa/News/349405/وصیت-کالدرون-برای-فرهاد-مجیدی!
بستن   چاپ