آریا بانو
سرنوشت فیلم‌های پرستاره در گیشه سینما
سه شنبه 17 تير 1399 - 20:26:10
آریا بانو - هفت صبح / همزمان با اکران آنلاین «حکایت دریا»، هفت صبح در گزارشی به آثاری پرداخته که از ستاره‌ها و بازیگران مطرح زیادی بهره‌مند شدند. اما آیا سرنوشت این فیلم‌ها در گیشه موفقیت آمیز بود؟ این گزارش به بررسی این موضوع اختصاص دارد.
«اسب حیوان نجیبی است»
این فیلم با بازی رضا عطاران، پارسا پیروزفر، حبیب رضایی، مهتاب کرامتی، باران کوثری، اشکان خطیبی، مهران احمدی، پانته‌آ بهرام، بابک حمیدیان، احمد مهرانفر، کارن همایونفر و ماهایا پطروسیان سال 90 روی پرده رفت. ستاره‌ها تاثیری مستقیم در موفقیت هنری و تجاری فیلم عبدالرضا کاهانی داشتند و فروش آن را تضمین کردند.
«پل چوبی»
فیلمی با بازی بهرام رادان، مهناز افشار، هدیه تهرانی و مهران مدیری که چند سال توقیف بود و سرانجام بدون داشتن سینماهای حوزه هنری روی پرده رفت. حاشیه‌ها و موضوع فیلم به همراه ستاره‌ها به کمک «پل چوبی» آمدند و آن را تبدیل به اثری پرفروش کردند. «پل چوبی» به کارگردانی مهدی کرم پور سال 92 روی پرده رفت.
«دایره زنگی»
«دایره زنگی» به کارگردانی پریسا بخت آور یک کمدی بیاد ماندنی است. حضور مهران مدیری، امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، باران کوثری، صابر ابر، حامد بهداد، گوهر خیراندیش و سوژه بامزه «دایره زنگی» باعث شد در نوروز 87 لقب پرفروش‌ترین فیلم سینما را از آن خود کند.
«آشغال‌های دوست داشتنی»
این فیلم با بازی شهاب حسینی، هدیه تهرانی، حبیب رضایی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شیرین یزدان بخش، اسفند 98 بعد از شش سال اکران شد. حاشیه‌ها و داستان بحث برانگیز به همراه بازیگران، عوامل اصلی موفقیت فیلم محسن امیر یوسفی هستند.
«هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»
پوران درخشنده نقش اصلی فیلم را به طناز طباطبایی سپرده بود. او در آن مقطع هنوز به محبوبیت نرسیده بود ولی با این نقش مورد توجه قرار گرفت. سوژه حساس این فیلم به همراه نقش آفرینی شهاب حسینی، جمشید هاشم پور، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی و... از دلایل مهم موفقیت فیلم در گیشه بودند. این فیلم سال 92 اکران شد.
«ما همه با هم هستیم»
از جمله فیلم‌های پربازیگر سال‌های اخیر است. «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی 10 میلیارد در گیشه فروش کرد اما فیلم‌ خوبی در کارنامه بازیگرانش محسوب نمی شود. مهران مدیری، لیلا حاتمی، پژمان جمشیدی، جواد عزتی، ویشکا آسایش، هانیه توسلی و...در این فیلم ایفای نقش کردند.

http://www.banounews.ir/fa/News/349244/سرنوشت-فیلم‌های-پرستاره-در-گیشه-سینما
بستن   چاپ