آریا بانو
مهار آتش‌سوزی 60 هکتار از جنگل‌های چهارمحال و بختیاری
سه شنبه 17 تير 1399 - 13:31:44
آریا بانو - فارس / مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 60 هکتار از جنگل‌های بلوط بلند شهرستان اردل طعمه حریق شد، گفت: آتش‌سوزی از ساعت 8 صبح روز گذشته آغاز و ساعت 2 بامداد امروز توسط نیروهای منابع‌طبیعی، مدیریت بحران و تشکل‌های مردمی مهار شد.
علی محمدی‌مقدم امروز در شهرکرد با بیان اینکه 60 هکتار از جنگل‌های بلوط بلند شهرستان اردل طعمه حریق شد، گفت: آتش‌سوزی از ساعت 8 صبح روز گذشته آغاز شده و ساعت 2 بامداد امروز توسط نیروهای منابع‌طبیعی، مدیریت بحران و تشکل‌های مردمی مهار شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این حادثه علوفه‌های یک‌ساله و درختان خشکیده طعمه آتش شده است، ادامه داد: به دلیل شیب منطقه به درختان تک‌پایه آسیبی نرسیده است.
وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی در قسمت بالای سد کارون 4 توسط عامل انسانی رخ داده است، اضافه کرد: این منطقه در مرز مشترک چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان است و ما به این منطقه جاده دسترسی نداریم اما از سمت دهدز جوامع محلی و گردشگر می‌توانند وارد منطقه شوند.
محمدی‌مقدم با بیان اینکه وجود رفتینگ در این منطقه که توسط وزارت نیرو ایجاد شده است سبب ورود گردشگر به منطقه شده است، توضیح داد: این منطقه مشرف بر سد کارون4 است که مسؤولان سد باید پیش‌بینی‌های لازم برای اطفای حریق شامل آتش‌بر و دیگر امکانات داشته باشند اما تاکنون هیچ توجهی به این موضوع نشده است.
وی با بیان اینکه حتی ما پیشنهاد دادیم که در صورت تأمین اعتبار به لحاظ فنی و نصب تجهیزات همکاری لازم را داشته باشیم اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم، گفت: ما جاده دسترسی به این منطقه نداریم و نیاز است که قبل از شروع حادثه مسؤولان سد کارون 4، آتش‌بر و دیگر تجهیزات را مستقر کنند و پیش از رسیدن نیروهای منابع‌طبیعی و مدیریت بحران حریق کنترل شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه علاوه بر نیروهای ستاد بحران شهرستان اردل، نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های ده‌گانه، همیاران طبیعت، انجمن‌ها و تشکل‌های زیست‌محیطی خصوصا نیروهای مردمی شهرستان لردگان مانند گروه‌های کوهنوردی در اطفای حریق کمک شایانی کردند، افزود: در مجموع 100 نفر در خاموش کردن آتش نقش داشتند.

http://www.banounews.ir/fa/News/348886/مهار-آتش‌سوزی-60-هکتار-از-جنگل‌های-چهارمحال-و-بختیاری
بستن   چاپ