آریا بانو
طرز تهیه‌ کیک یخچالی
سه شنبه 17 تیر 1399 - 4:12:02 AM
آریا بانو - کیک یخچالی جزء دسته کیک های فوق العاده ساده و خوشمزه است. هر کس آن را امتحان کرده است عاشقش شده است.
کیک یخچالی ساده :
مواد لازم برای کیک یخچالی :
شیر 2 لیوان
شکر 1 لیوان
پودرکاکائو 3 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
آرد 2 قاشق غذاخوری
* بیسکویت پتی بور 2 بسته بزرگ

* بیسکویت پتی بور بهتر است 1 بسته ساده و 1 بسته کاکائویی تهیه کنید.
طرز تهیه کیک یخچالی ساده :
شیرشکر آرد و کاکائو را خوب باهم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود (می توانید با همزن بزنید) بعد بگذارید روی شعله ی گاز و هم بزنید تا بجوشد و سفتی آن مانند فرنی شود سپس کره را اضافه کنید هم بزنید و از روی گاز بردارید کمی صبر کنید تا ولرم شود اما سرد نشود. اگر مواد سفت شده بود مقدار کمی حرارت بدهید تا کمی شل شود و کار با آن راحت شود.
برای این مدل کیک یخچالی ابتدا بیسکویت ها را داخل مواد بزنید و بعد روی هم یکی کاکائویی و یکی ساده بچینید.
روی بیسکویت ها را هم با مواد کیک و شکلات و ... تزیین کنید.
طرز تهیه کیک یخچالی رولی:

آریا بانو

طرز تهیه کیک یخچالی رولی
مواد لازم برای کیک یخچالی رولی :
بیسکویت پتی بور شکلاتی 2 بسته
کره آب شده و سرد 100 گرم
شیر 1 لیوان
وانیل‏ شکری 1 پنس
شکلات تلخ آب شده 2 قاشق غذاخوری

مواد لازم داخل کیک :
پودر خامه 75 گرم
پودر نارگیل 1/5 لیوان
شیر سرد 1 استکان
خامه صبحانه 2 قاشق غذاخوری

مواد روی کیک:
گاناش شکلاتی به مقدار لازم
اموزش کیک یخچالی رولی :
بیسکویت های پتی بور را در غذاساز پودر کنید و داخل ظرفی بریزید. سپس وانیل، کره آب شده و خنک شده و شیر را به بیسکویت ها اضافه کنید و هم بزنید. و بعد شکلات آب شده را اضافه کنید و هم بزنید.
بهتر است ظرف و تیغه های همزن را از قبل در فریزر قرار بدهید تا خوب سرد شوند و خامه تان بهتر فرم بگیرد. سپس پودر خامه و خامه و شیر سرد را داخل ظرفی بریزید و با همزن برقی با دور تند هم بزنید تا فرم بگیرد. (می توانید به جای پودر خامه از پودر کرم شانتی و شیر سرد استفاده کنید. پودر کرم شانتی همان پودر خامه با اسانس هست) اگر خیلی سفت بود خیلی کم شیر اضافه کنید، اگر رقیق بود ظرف را با همان تیغه های همزن 10 دقیقه داخل فریزر قرار بدهید تا سرد شوند و خامه تان فرم بگیرد محیط تان نباید گرم باشد. پودر نارگیل را اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید تا کاملا به خورد هم بروند.
مخلوط بیسکویتی را روی سلفون بریزید و با دست به شکل مستطیل در بیاورید. روی مواد را مجددا سلفون بکشید و با وردنه مواد را باز کنید تا یکدست و کمی نازک تر شود. سلفون روی بیسکویت ها را بردارید و روی آن مخلوط خامه و نارگیل را بریزید و در تمام قسمت های آن پخش و صاف و یکدست کنید.
سپس با کمک گرفتن از سلفون، از قسمت عرض مستطیل، شروع به رول کردن کنید و در پایان کل آن را با سلفون بپوشانید. بعد آن را حدود 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد شود. سپس بیرون بیاورید و با شکلات آب شده (گاناش) آن را تزیین کنید. و بعد دوباره داخل یخچال قرار بدهید تا گاناش روی آن سرد و سفت تر شود بعد به آرامی برش بزنید.
طرز تهیه گاناش:
خامه را داخل ظرف تفلون بگذارید و روی گاز قرار بدهید تا گرم شود. شکلات ها را خرد کنید و در ظرف دیگری بریزید (گرم نکنید). خامه گرم شده را روی شکلات های خرد شده بریزید و چند دقیقه کنار بگذارید تا گرم شوند. سپس هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.
طرز تهیه کیک یخچالی با تخم مرغ:

آریا بانو

طرز تهیه کیک یخچالی
مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی:
بیسکویت پتی بور 3 بسته
تخم مرغ 2 عدد
شیر 1 پیمانه
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
شکر نصف پیمانه
کره 50 گرم
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
وانیل 1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک یخچالی با تخم مرغ:
ابتدا تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا جایی که کشدار شود سپس شیر را روی حرارت بگذارید تا گرم شود و آرد را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید. بعد تخم مرغ و شکر را که مخلوط کردید را به شیر اضافه کنید و باز هم بزنید تا مواد شبیه فرنی شود. بعد پودر کاکائو را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و کره را به آن اضافه کنید.
مقداری از مواد کف قالب بریزید و بین دوتا بیسکویت از مواد بزنید و به صورت ایستاده آن ها را در قالب بچینید این کار را ادامه بدهید تا قالب پر شود در پایان مواد باقیمانده را روی کل بیسکویت ها بریزید و سپس به مدت یک روز داخل یخچال قرار بدهید و بعد آن را از قالب بیرون بیاورید و با با پودر نارگیل و پودر پسته و اسمارتیز و ... تزیین کنید.
گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

http://www.banounews.ir/fa/News/348580/طرز-تهیه‌-کیک-یخچالی
بستن   چاپ