آریا بانو
7 مرحله برای بازیابی توان پس از شکست در کسب و کار
دوشنبه 16 تير 1399 - 01:05:38
آریا بانو - موفق­ شو رهنمود­هایی برای جبران عدم­ موفقیت، در زندگی و کسب­ و­ کار را به شما آموزش می­ دهد. قطعاً همه افراد، در زندگی و یا کسب­ و­ کار خود، شکست را تجربه کرده ­اند. ولی افراد موفق، بعد از شکست، سریعاً، توان و انرژی از­دست­ رفته خود را باز­می­ یابند و اقدامات لازم را برای جبران شکست، انجام می­ دهند. در اینجا به 7 مرحله فرایند بازیابی توان و بازگشت به روال عادی در کسب­­ و ­کار اشاره می ­شود:
استراتژی برای بازیابی توان پس از شکست در کسب­ و ­کار

آریا بانو

آریا بانو


شکست را انکار کنید
معمولاً انسان‌ها بعد از تجربه شکست در کسب­ و­ کار خود، دچار غم و اندوه می­ شوند و شکست خود را باور نمی ­کنند؛ و همچنین، تمام تلاش و انرژی خود را برای مقاومت، در برابر تغییری که به‌تازگی اتفاق افتاده است، بکار می­ گیرند.
بر عصبانیت خود و سرزنش دیگران غلبه کنید
انسان‌ها بعد از شکست در کسب­ و­ کار، تمایل دارند که عدم موفقیت خود را به دیگران نسبت دهند و عصبانیت و سرزنش خود را معطوف به آن‌ها نمایند. در این مرحله، ما باید عمیقاً نقش خود را در مسئله اتفاق افتاده، بررسی نماییم و مسئولیت آن را بپذیریم.
امید­ واهی نداشته باشید
معمولاً انسان‌ها بعد از تحمل شکست در کسب­ و­ کار و یا زندگی خود، امیدوار هستند که یک ناجی، وضعیت کنونی آن‌ها را بهبود دهد و علت آن، این است که ما هنوز نقش و مسئولیت خود را در بهبود اوضاع فعلی نپذیرفته ­ایم؛ و به دنبال حل مشکل، از طریق دیگران هستیم.
بی‌تفاوت نباشید
مدیر شرکتی را در نظر بگیرید که تبلیغات زیادی را برای فروش محصولات خود، انجام داده، ولی نتوانسته است میزان فروش خوبی داشته باشد. در مرحله بی­ تفاوتی، این مدیر، شکست تبلیغات خود را می­ پذیرد ولی اقدامات لازم برای بهبود امور را انجام نمی دهد. این مرحله به‌نوعی عقب­ نشینی از انجام وظایف مربوط به کسب­ و ­کار است و باید سریعاً مورد تجدید­نظر قرار گیرد.
اقدامات مناسب و کافی انجام دهید
اقداماتی که برای جبران شکست، در کسب­ و­ کار، انجام می­ گیرد باید متناسب با مشکل و درجه اهمیت آن باشد. انجام اصلاحات جزئی و ناکافی، نشانگر این است که ما عمق مسئله و پیامد­های ناشی از آن را دست­ کم گرفته ­ایم.
نا­امید نشوید

آریا بانو

آریا بانو


انجام اصلاحات جزئی و ناکافی برای جبران شکست در کسب­ و­ کار، خود، مشکلات دیگری را ایجاد می ­نماید و احتمالاً نا­امیدی مدیر را در پی دارد. این مرحله، همانند مرحله بی­ تفاوتی و ناشی از انجام اقدامات نادرست است.
به پذیرش واقعی برسید
در این مرحله، شما باید با پذیرش و درک عمیق از مسائل و خسارات واردشده، اقدامات مقتضی و مناسب را به مرحله اجرا درآورید. یادگیری و آموزش مهارت‌های جدید و ایجاد تعهد در خود، برای بهبود امور کسب­ و­ کار، انگیزه لازم را برای موفقیت در اختیار شما قرار می­ دهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/347664/7-مرحله-برای-بازیابی-توان-پس-از-شکست-در-کسب-و-کار
بستن   چاپ