آریا بانو
5 خصوصیت افرادی که هیچ گاه در راه رسیدن به قله های موفقیت کم نمی آورند!
يکشنبه 15 تير 1399 - 04:39:34
آریا بانو - چه چیزی باعث می شود که شخصی در شرایطی سخت و طاقت فرسا مقاوم باشد و شخصی دیگر به سرعت میدان را خالی کند؟ کدام افراد تمرین و آموزش در نیروی دریایی خود را با موفقیت به پایان می رسانند و کدام یک از آنها پس از مدتی کنار می کشند؟ کدام دانش آموزان در رقابت هیجان انگیز و دشوار مسابقه املا، پیشرفت می کنند؟ کدام یک از معلمان تا پایان سال، در مناطق سخت و دورافتاده تدریس می کنند و باعث ارتقاء سطح علمی و آموزشی دانش آموزان خود می شوند؟ اینها برخی از سؤالاتی است که محققان در مورد اهمیت سرسختی و انعطاف پذیری انسان در رسیدن به موفقیت مطرح کرده اند. این موضوع از جهات بسیاری مهم و قابل تامل است:
اولا، ما در دنیایی زندگی می کنیم که دائما شرایط زندگی نظیر: حقوق، کسب و کار، آب و هوا، زندگی خانوادگی، دوستان و… دستخوش تغییر و تحول می شود. بنابراین، داشتن روحیه پشتکار و انعطاف پذیری در دستیابی به موفقیت، متمایز و مهم است.
دوم ، متاسفانه تنها چیزی که در مدرسه به عنوان شاخص موفقیت در آینده محسوب می شود، ضریب هوشی است، اما با مشاهده و کسب تجربه مشخص شده است که موفقیت، بیشتر به توانایی شما در یادگیری سریع و آسان بستگی دارد؛ البته، پشتکار، سرسختی و انعطاف پذیری نیز عامل بسیار مهم و متمایزی محسوب می شود.

آریا بانو

آریا بانو


پول لیباف، از مرکز Devereux (سازمان حمایت و مشاوره افراد بی خانمان، مبتلایان به بیماری های روانی و جانبازان)، در مورد اهمیت رشد پشتکار و انعطاف پذیری در کودکان گفته است: از منظر روانشناسی، موفقیت آنها در زندگی به میزان سرسختی، تلاش، پشتکار و انعطاف پذیری آنها بستگی دارد.
داشتن ضریب هوشی بالا، هوش اجتماعی عالی، ظاهری خوب و سلامتی جسمی، دارایی هایی ارزشمند و عالی است، اما ویژگی مهمی که باعث می شود انسان به بالاترین درجات در زندگی برسد، سخت‌جانی، شجاعت، پایمردی، مقاومت، انعطاف پذیری بالا، اشتیاق و پشتکار کافی برای رسیدن به موفقیت می باشد.
به گفته آنجلا داکورد، نویسنده مشهور، استاد دانشگاه و روانشناس، پرسیدن سوالاتی با این مضمون اشتباه است: “ضریب هوشی شما چقدر است؟” بلکه سوال صحیح این است: “چه کسی در اینجا موفق است و چرا؟”
تحقیقات نشان می‌دهند سخت‌جانی، شجاعت و پایمردی، بهتر از هر خصوصیت دیگری می‌تواند موفقیت را پیش‌بینی کند. «تواناییِ ادامه دادن مسیر علی‌رغم مشکلات و ناکامی‌ها»، مهم‌تر از ضریب هوشی، ویژگی‌ها، یا دیگر عوامل، موجب موفقیت شما خواهد بود.

آریا بانو

آریا بانو


اما «تسلیم نشدن» واقعاً به چه معناست؟ منظور از شجاعت، سخت‌جانی یا پایمردی دقیقاً چیست؟ چطور می‌توانید در رویارویی با مشکلاتی که یکی پس از دیگری در زندگی قد علم می کنند، استقامت به خرج بدهید؟ چطور می‌توانید وقتی که در آستانۀ از پا در آمدن هستید و همۀ تلاش‌هایی که تا کنون کرده‌اید بی‌نتیجه مانده‌اند، باز هم به راهتان ادامه دهید؟
افراد سرسخت، شجاع و باثبات، خصوصیات خاصی دارند که به آنها در راه پر پیچ و خم رسیدن به قله های موفقیت کمک بسیاری می کند. در ادامه، موفق شو شما را با این 5 خصوصیت مهم و تاثیرگذار اینگونه افراد آشنا می کند:
مهم ترین خصوصیات انسان های سرسخت و موفق
1. آنها همیشه به پایان کار فکر می کنند.

آریا بانو

آریا بانو


داشتن اهدافی کوچک برای موفق شدن خوب است، اما تصویرسازی های بزرگ، شما را پرانرژی و باانگیزه نگه می دارد. داشتن “موفقیت بزرگ” در ذهن شما، باعث تقویت انگیزه، مقاومت و پشتکار شما می شود و نمی گذارد ناامیدی و سختی های راه، شما را از پا درآورد. دائم نتیجه کار را به خود یادآوری کنید و به افق های دوردست بیندیشید. این توانایی امید، دوام و ظرفیت شما را بالا می برد.
2. آنها حواس پرتی ها را دور می اندازند.
انسان های سرسخت و ثابت قدم، هیچ گاه ذهن خود را با پرداختن به مسائل بی ارزش و ناراحت کننده، مشوش نمی کنند. آنها به خوبی ارزش عمر و زمان خود را می دانند و با سرگرم کردن خود با کارهایی مثل: تفریح کردن، رفتن به مکانهای تاریخی، برگزاری جلسات مهم، انجام پروژه و… روحیه و انرژی خود را در بالاترین سطح نگه می دارند.
3. آنها خود را انسانی مقاوم و قوی می دانند.
اینکه چگونه درباره خود می اندیشیم به سبک تفکر ما بستگی دارد. همه ما عادات تفکری داریم که به شیوه ای که خودمان، جهان و آینده مان را می بینیم بسیار تأثیر می گذارد. این سبک های تفکر می تواند بسیار کمک کننده باشد.
4. آنها همیشه به رشد و پیشرفت فکر می کنند.
توانایی یادگیری مغز ثابت نیست. می تواند با تلاش تغییر کند. در مورد انعطاف پذیری مغز باید به جوانان آموزش داده شود و اینکه چگونه مغز انسان در مواقعی که با چالشی دست و پنجه نرم می کند، رشد می یابد. اگر به آنها آموخته می شود که مغز یک چیز ثابت و غیرقابل تغییر است، درون آنها نگرشی توأم با شکست و ناامیدی ایجاد می شود به این مضمون که: “اصلا چرا باید زحمت بکشم؟” و یا “تلاش های من چه فایده ای دارد؟”
5. آنها وظایف و کارهایشان را جلوی دید خود قرار می دهند.

آریا بانو

آریا بانو


افراد ثابت قدم، مقاوم و سرسخت، مسئولیت ها و کارهای خود را یادداشت کرده و در مقابل دید خود قرار می دهند. با این کار، آنها به خوبی می توانند با امور مختلف زندگی خود، به صورت واقع گرایانه و محتاطانه برخورد کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/345854/5-خصوصیت-افرادی-که-هیچ-گاه-در-راه-رسیدن-به-قله-های-موفقیت-کم-نمی-آورند!
بستن   چاپ