آریا بانو
روش های خانگی سمپاشی منزل
شنبه 14 تير 1399 - 20:58:49
آریا بانو - آکا ایران / آیا موجودات سیاه کوچکی در خانه شما وجود دارد؟ آیا شما چند ایراد سفید در برگ های گیاهان خود پیدا کرده اید؟ در طول ماه های سردتر ، برخی از این موجودات با پناه بردن به خانه خود ، می توانند فرار کنند. برای سمپاشی می‌توانید از بازار خدمات سنجاق کمک بگیرید. در این بازار آنلاین می‌توانید با ثبت سفارش به قیمت سمپاشی منزل در شهر خود پی ببرید. برای پیداکردن سمپاشی منزل در تهران یا شهرهای دیگر فعال در بازار سنجاق می توانید از وب سایت یا اپلیکیشن مشتریان سنجاق استفاده کنید.
در حالی که ما انتظار داریم که موجودات و حشرات ریز هیچگاه در منزل ما نباشد ، اکثر مردم نمی خواهند خانه خود را با حشرات و سوسک ها به اشتراک بگذارند.
اسپری مواد شیمیایی برای خلاص شدن از موجودات،حشرات و علفهای هرز نه تنها خطرات سلامتی را برای شما ایجاد می کند ، بلکه اغلب حتی مؤثر هم نیستند. روش هایی برای خلاص شدن از موجودات خانگی بدون تماس با مواد شیمیایی و سمی مضر وجود دارد. در اینجا چند مرحله آسان برای دفع حشرات و موجودات مزاحم در خانه شما آورده شده است.
استفاده از سم ارگانیک در مبارزه با حشرات خانگی
· روغن نعناع
گیاه نعناع و روغن نعناع علاوه بر اینکه خانه شما را فوق العاده خوشبو می کند، بطور طبیعی مورچه ها ، عنکبوت ها ، پشه ها و حتی موش ها را دفع می کند. 10-15 قطره روغن اسانس نعناع را در آب مخلوط کنید و سپس در نواحی اطراف درهای ورودی ، دریچه ها و پنجره ها اسپری کنید.
· روغن زیتون
محصولی از درخت زیتون ، این روغن بیش از 200 گونه از حشرات را می کشد اما به انسان یا حیات وحش آسیب نمی رساند. برای کمک به کنترل شته ها، پشه ها و مگس ها، روغن زیتون را روی گیاهان داخلی اسپری کنید.
· تله هایی از موم و واکس های چسبناک
برای پروانه ها ، مگس ها، سعی کنید از تله های چسبنده عاری از سم استفاده کنید که حشرات را از طریق بو و رنگی که در آن ها هست به دام می اندازد.
· لاوندر یا اسطوخودوس
رایحه فوق العاده گیاهان اسطوخودوس ، حشرات، کک ها ، مگس ها و پشه ها را دفع می کند. کیسه های اسطوخودوس خشک شده را در کمد ها قرار دهید و یا آن را بخشی از مراحل تمیز کردن خود در نظر بگیرید،همینطور می توانید مخلوطی از قطره روغن اسطوخودوس وآب را در اطراف خانه خود اسپری کنید تا از شر حشرات موذی خلاص شوید.
· فلفل تند
اگر در مورد کنه مشکل دارید ، فلفل یک راه حل عالی است. به سادگی دو قاشق غذاخوری فلفل تند ، چند قطره صابون و یک چهارم آب را با هم مخلوط کرده و بگذارید یک شب بماند. برای از بین بردن کنه روی گیاهان آلوده با بطری اسپری استفاده کنید.
· اسپری روغن سیر
سیر برای دفع حشرات عالی و بی خطر است. به سادگی سه تا چهار حبه سیر خرد شده را در دو قاشق غذاخوری روغن معدنی قرار دهید. بگذارید مخلوط یک شب بماند و سپس سیر را از روغن جدا کنید. روغن را به آب اضافه کرده و محلول را رقیق کنید و یک قاشق چایخوری صابون هم اضافه نمایید . در یک بطری یا کوزه نگهداری کنید.
· مایع صابون ساده
مایع صابون معمولی در گرفتن طیف گسترده ای از آفات باغ از جمله شته ها ، کنه ها و ملخ ها مفید است. فقط کافی است یک قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی را به یک لیتر آب اضافه کرده و مخلوط را روی آفات اسپری کنید
· اسپری برگ گوجه فرنگی
در کشتن شته ها و کنه ها موثر است. این امر به این دلیل کار می کند که آلکالوئیدهای موجود در برگهای گوجه فرنگی برای بسیاری از حشرات کشنده است.
· جوش شیرین
لازم است هفتگی اعمال شود. کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ، یک قاشق غذاخوری روغن نباتی ، یک قاشق غذاخوری مایع صابون و یک لیتر آب را با هم مخلوط کرده و آن را روی درب و پنجره ها و همچنین شاخ و برگ گیاهان حساس اسپری کنید. جوش شیرین به خوبی کار می کند زیرا جوش شیرین باعث اختلال در تولید مثل موجودات و قارچ ها می شود روغن و صابون به این ترکیب کمک می کند تا به جوش شیرین به محیط بچسبد.
· شیر
شیر به خوبی قارچ ها و کپک ها رو از بین میبرد و فقط نیاز به استفاده مجدد منظم دارد ، اما به طرز شگفت انگیزی کار می کند

http://www.banounews.ir/fa/News/345510/روش-های-خانگی-سمپاشی-منزل
بستن   چاپ